صفحه اصلی / افزایش کیفیت همراه با ساماندهی قیمت نان

افزایش کیفیت همراه با ساماندهی قیمت نان

دستمزد و … هرساله بر مدار افزایشی بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما؛ قاسم زراعتکار در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای نانوایی مطابق نرخ سال ۱۳۹۳ نان به مردم عرضه می‌کنند، افزود: در این سال قیمت نان لواش ۲۱۰ تومان، بربری ساده ۶۵۰ تومان، سنگک ۸۰۰ تومان، تافتون سنتی ۴۰۰ تومان و تافتون گردون ۲۱۰ تومان تعیین و تاکنون نرخ گذاری مزبور هیچ گونه تغییری به خود ندیده است.
وی همچنین اظهارداشت: قیمت آرد خبازی هم از سه سال قبل تاکنون ثابت بوده، اما هزینه‌های جانبی واحد‌ها هر ساله رشد داشته است.
رییس اتحادیه نانوایان تهران با اعلام اینکه اغلب خبازی‌های کشور از وضعیت موجود ناراضی هستند، گفت: برنامه ریزی‌ها در حوزه آرد و نان باید به نحوی باشد که بتواند خواسته‌های بحق و منطقی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را تامین کند.
وی در ادامه با اشاره به موضوع یکسان سازی نرخ نان به قیمت جهانی افزود: در بحث یکسان سازی حق انتخاب آرد به واحدهای نانوایی محول می‌شود.
زراعتکار در مصاحبه با رادیو اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر خبازان در تامین آرد مورد نیاز خود حق انتخاب ندارند.
وی گفت: بدون شک ایجاد حق انتخاب به دنبال خود رقابت، کیفیت و رضایتمندی را به همراه دارد و می‌طلبد مسئولان به این مهم توجه جدی داشته باشند.
رییس اتحادیه نانوایان تهران با بیان اینکه کیفیت نان در سطح استان برغم تمامی کمبود‌ها و کاستی‌ها حرف اول را می‌زند، افزود: کیفیت این کالا با یکسان سازی به مراتب بهتر و بالاتر از وضع موجود خواهد شد.
وی در پایان یادآورشد: در حال حاضر ۹۵ درصد نان کشور بصورت سنتی و تن‌ها پنج درصد به روش صنعتی تولید می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.