صفحه اصلی / گره در تعیین تکلیف سه تعاونی کاسپین

گره در تعیین تکلیف سه تعاونی کاسپین

 که در این بین برخی موانع نیز وجود دارد که موجب به تعویق افتادن اجرای فرآیند تعیین تکلیف می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، موسسه اعتباری کاسپین از هشت تعاونی منحل شده تشکیل شد و مسئولیت رسیدگی به وضعیت آنها برعهده این موسسه قرار گرفت. کاسپین که از اسفندماه سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت در بازار پول را از بازار رسمی از بانک مرکزی دریافت کرد به دلیل برخی مسائل داخلی و مشکلاتی که در رابطه با تعاونی‌ها ایجاد شد نتوانست به مسیر پیش بینی شده ادامه دهد و با حواشی بسیاری همراه شد.
 
سرانجام بعد از مدت‌ها در رابطه با چالشی که درباره کاسپین ایجاد شده بود و به مرور با انجام اقدامات لازم در هیات‌های تصفیه برای ارزیابی و کارشناسی دارایی و املاک و انتقال آن به کاسپین، تعاونی‌ها به تدریج در فرآیند رسیدگی و تعیین تکلیف حساب سپرده گذاران قرار گرفتند.
 
این در حالی است که فرشتگان به عنوان بزرگ ترین زیرمجموعه کاسپین اولین تعاونی بود که در اواخر اردیبهشت ماه فرآیند تدریجی تعیین تکلیف سپرده گذاران آن از سقف‌های ۱۰ میلیون شروع و تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز پیش رفت، اما مدتی است که این سقف متوقف شده که دلایل خاص خود را نیز دارد. از سویی با حکم قضایی و رایزنی برخی سپرده گذاران درشت برخی از حساب‌های کاسپین مسدود شد که خود مانعی برای پرداخت‌ها به شمار می‌رود. از سویی دیگر ظاهرا با تصویب ماده ۲۳۶ مجلس نیز پرداختی‌ها تا زمان مشخص شدن وضعیت تا حدی کند شده است.
 
همچنین سپرده گذاران فرشتگان در رابطه با مشکلاتی که برای پرداخت وام‌های دریافتی داشتند اعتراض‌هایی را مطرح کرده بودند که به نظر می‌رسد با رایزنی‌های انجام شده در حال برطرف شدن است.
 
در رابطه با تعاونی‌های دیگر نیز باید عنوان کرد که از چندی پیش رسیدگی به وضعیت تعاونی‌های بدرتوس و الزهرای مشهد در دستور کار قرار گرفت که البته برای بدرتوس به طور شعبه‌ای انجام می‌شود و برای الزهرا نیز در سراسر کشور در دستور کار بود، اما آمار جدیدی از پرداختی‌ها و وضعیت این دو تعاونی در دست نیست.
 
اما "عام کشاورزان مازندران"، "حسنات اصفهان" و "دامداران کرمانشاه" سه تعاونی دیگر بودند که فرآیند حساب‌های آنها در حال انجام است، اما ظاهرا آن طور که موسسه کاسپین اعلام کرده با مشکلاتی مواجه شده است به طوری که مذاکراتی را با شرکت "داتین (فناپ) " برای انتقال حساب‌ها انجام شده، اما چندان روند به سرعت پیش نمی‌رود و همکاری‌های لازم در این رابطه انجام نشده است.
 
بر این اساس با اتمام عملیات فنی انتقال اطلاعات حساب‌های سه تعاونی منحله، حساب‌ها به کاسپین منتقل شده و پس از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران مشخص شده و در یک برنامه زمان‌بندی در این رابطه اطلاع رسانی می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.