صفحه اصلی / استفاده از تجهیزات نوین در برقراری امنیت خطوط ریلی

استفاده از تجهیزات نوین در برقراری امنیت خطوط ریلی

 و امنیت را در خطوط ریلی برقرار می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  سردار علیرضا اکبرشاهی در نشست منطقه ای وحدت پلیس راه آهن با اشاره به گستردگی جغرافیای خطوط ریلی با ۴۰۰ ایستگاه راه آهن در کشور، اظهار داشت: در سایه تعامل و هماهنگی پلیس راه آهن با راه آهن جمهوری اسلامی ایران امنیت مطلوبی در خطوط ریلی کشور برقرار است.
وی به نشست های منطقه ای وحدت پلیس راه آهن کشور اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۵ طرح منطقه ای وحدت در پلیس راه آهن راه اندازی شده و امروز سومین نشست منطقه ای وحدت با محوریت پلیس راه آهن تهران، شمال غرب و آذربایجان در تبریز برگزار می شود.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در نشست منطقه ای وحدت اهداف و تدابیر سلسله مراتب فرماندهی ناجا تحقق یافته و عملیاتی می شود و از ظرفیت ها و پتانسیل استان های همجوار با توجه به اشتراک های منطقه ای در راستای اجرای مطلوب ماموریت ها و همپوشانی و هم افزایی اقدامات پلیس راه آهن با مدیران کل راه آهن استان ها استفاده می شود.
سردار اکبر شاهی ؛ پلیس راه آهن را پلیسی توانمند و حرفه ای معرفی کرد و گفت: پلیس راه آهن با دارا بودن ضابطین خاص و عام در برخورد با جرایم مشهود و خاص در حوزه استحفاظی راه آهن از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و با استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین در ایستگاه های راه آهن و طول مسیر خطوط ریلی به طور شبانه روزی در خدمت مسافران است.
وی به مجرمان و مخلان نظم و امنیت در خطوط ریلی هشدار داد و تاکید کرد: با اشرافیت اطلاعاتی و مطالعه کامل از وضعیت امنیتی تمام مسیر خطوط ریلی کشور هیچ خلاء امنیتی در ایستگاه های راه آهن و مسیر خطوط ریلی وجود نداشته و مجرمان هیچ حاشیه امنی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران ندارند.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره  به همکاری و تعامل روسای قطارها و مهمانداران با پلیس راه آهن گفت: روسای قطارها بالاترین مقام اجرایی قطار بوده و در کنار مهمانداران جزء همیاران پلیس هستند و بازوان توانمند پلیس در تامین نظم و امنیت داخل واگن ها با پلیس راه آهن همکاری و تعامل خوبی دارند.
سردار اکبر شاهی به برنامه های کلان پلیس راه آهن در آینده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خطوط ریلی در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و گستردگی جغرافیایی این استان ها به دنبال مطالعه و ایجاد پلیس های مستقل راه آهن در این دو استان هستیم.
فرمانده پلیس راه آهن کشور در پایان، عملکرد پلیس راه آهن آذربایجان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سایه مدیریت شایسته سردار "حسن خانی " فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی هیچ مشکل خاص امنیتی در استان و به خصوص خطوط ریلی راه آهن آذربایجان وجود نداشته و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در امنیت و آرامش کامل از خطوط ریلی این استان برای سفر استفاده می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.