صفحه اصلی / ساخت دستگاه سنجش سفتی فعال مچ دست در بیماران ارتوپدی

ساخت دستگاه سنجش سفتی فعال مچ دست در بیماران ارتوپدی

 عضلانی شایع است، شدند. این دستگاه کم هزینه در مراکز توانبخشی کاربرد دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دستگاه اندازه گیری سفتی فعال در مفصل مچ دست انسان به صورت اختصاصی برای اندازه گیری سفتی فعال و نیروی انقباض ارادی در مفصل مچ دست است که توسط محققان کشور طراحی شده است.
 این دستگاه برای سنجش کمی عارضه سفتی فعال که در بیماران ارتوپدی و عصبی عضلانی شایع است مورد استفاده قرار می گیرد.
اکنون جایگزین این دستگاه انجام معاینه کلینیکی است که احتمال خطای بالایی دارد.
همچنین معرفی بیمار به مراکز بیومکانیک توانبخشی که دارای دستگاه های جنرال دیناموتر ایزوکنتیک است به علت محدود بودن در چند شهر و هزینه بالا معمولا به متخصصان معرفی نمی شوند اما این دستگاه ایرانی که پرتابل و به صورت رومیزی قابل استفاده است برای قرارگیری دست و نصب سنسورها و عملگرها مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین در این سیستم از سنسورهای اندازه گیری نیرو، شتاب و موقعیت زاویه ای استفاده شده که بر مبنای این اندازه گیری ها و روابط دینامیکی و بیومکانیکی، پارامتر سفتی فعال برای هر شخص توسط مدار کنترل و واحد محاسباتی نصب شده بر روی دستگاه تعیین و نمایش داده می شود.
یکی دیگر از مزایای این سیستم وجود یک عملگر الکترومغناطیسی برای پردازش اطلاعات ثبت شده است. همچنین این سیستم دارای یک مدار الکترونیکی حاوی میکرو و عملگر کنترل است.
با توجه به این ارزیابی ها به صورت بالینی و کیفی که در حال حاضر در کلینیک ها و مطب متخصصان مرتبط انجام می شود ارائه روش کمی مبتنی بر دستگاهی پرتابل که به راحتی توسط متخصص قابل استفاده باشد امکان خطای ارزیابی را کاهش خواهد داد.
استفاده از نمونه خارجی این دستگاه هزینه بر بوده و تعداد محدودی در مراکز توانبخشی کشور موجود است. از این رو بهره برداری از نمونه داخلی این سیستم می تواند به صرفه باشد.
دستگاه اندازه گیری سفتی فعال در مفصل مچ دست انسان توسط بهروز سپهری با شماره ۷۸۵۴۶ ثبت اختراع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.