صفحه اصلی / پیمان فخری: با دیدن ایران در جمع چهار تیم برتر جهان به خود بالیدم

پیمان فخری: با دیدن ایران در جمع چهار تیم برتر جهان به خود بالیدم

به  گزارش خبرنگار  اعزامی ایسنا به بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه ، پیمان فخری ادامه داد: در نیمه نهایی برابر روسیه با یک کارنامه درخشان بازی کردیم  و در فینال برابر کره ای ایستادیم که بسیار سرعتی بازی می کند و با وجود جوانی تیمش، کلکسیونی از تجربه و قهرمانی جهان در رده های سنی مختلف را دارد .
وی با یادآوری اینکه ایران طی سه سال گذشته چنین جایگاهی نداشته است ، گفت: بحث هایی در مورد پشتوانه سازی هست. من می گویم با بضاعت و امکاناتی که داریم اجازه بدهند این تیم را به بالاترین نقطه آمال و آرزوی ورزشکاران برسانیم و در صورت افزایش امکانات به بقیه سطوح یا پشتوانه سازی هم می پردازیم .
فخری اضافه کرد: البته این صحبت من به این معنی نیست که ما تنها همین چند بازیکن ملی پوش را داریم ، زیرا همین حالا که ما اینجا هستیم یک تیم از جوانان شمشیرباز به طور مستمر در اردو هستند و وقتی تیم ملی در تهران است همگی با هم تمرین می کنند.
وی ادامه داد: نگرانی بی مورد است زیرا زمانی هم رسانه ها به این پرداختند که تیم ملی یعنی مجتبی عابدینی. اما من همین جا می گویم با اینکه عابدینی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی است اما تنها بازیکن برتر نیست و ما بازیکنانی چون فتوحی، پاکدامن، رهبری و باهر را داریم که می توانند با قدرت مبارزه کننده و پرچم ایران را به اهتزار در آورند.
سرمربی تیم شمشیربازان دانشجو اضافه کرد: تیم ملی شمشیربازی که دانشجویان هم اعضای آن هستند امروز جایگاهی بسیار متفاوت از دو تا سه پیش یافته است اما متاسفانه هنوز اتفاق خاصی برای این رشته المپیکی نیفتاده و ما همچنان همان اعتبارات و همان امکانات را در اختیار داریم .
وی اضافه کرد: به طور مثال کشتی ابزار کافی و اعتبار لازم را برای پشتوانه سازی در کنار تمرینات و رقابت های تیم ملی دارد  اما ما امکانات بسیار محدودی داریم بنابراین در حال حاضر بهترین کار ما این است که این تیم و جوانان را حفظ کنیم و بزودی مردم اخبار بسیار بهتری از شمشیربازی خواهند شنید.
فخری گفت: تیم روسیه ای که در نیمه نهایی حریف ما بود، عثمانف را دارد که رئیس فدراسیون بین المللی شمشیربازی است و برترین و خبره ترین مربیان جهان در این کشور زندگی می کنند.
سرمربی تیم ملی گفت: ما برای حضور در المپیک پایین ترین بودجه را داشتیم ، باید نگاه ها به شمشیربازی تغیر کند. در  ظاهر توجه می شود اما اعتبار اندک ما بعد از المپیک مثل همه فدراسیون ها ۱۰ درصد افزایش یافت.
این مربی خاطر نشان کرد: همین که شمشیربازی دیده می شود ارزش دارد . ما از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به خاطر همین توجه سپاسگزاریم و از  اینکه کیومرث هاشمی بحث استخدامی مجتبی عابدینی را حل کرد تا بتواند به صورت حرفه ای تمرینات خود را دنبال کند نیز سپاسگزاریم.
فخری ادامه داد: در هر حال ما در سالنی تمرین می کنیم که در شان تیم ملی یک کشور قدرتمند نیست. ما برای ایستادن در بالاترین جایگاه باید امکانات و تجهیزات مناسب داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ما نمی گویم امکانات بدهید چون ما پتانسیل و توان کسب مدال داریم. نه حرف ما این است که حالا ما بوی مدال های خوشرنگ می دهیم .
او یادآوری کرد: طی یک سال گذشته درهر رویدای که شرکت کرده ایم با دست پر بازگشتیم و همیشه شمشیربازان برای ایران افتخار آفرینی کرده اند. باید برای حضور قدرتمند در بازی های ۲۰۱۸ اندونزی و ۲۰۲۰ توکیو نگاه  به این رشته تغییر کند.
به گزارش ایسنا، تیم شمشیربازی پسران در بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان پس از کسب دو مدال برنز در بخش انفرادی موفق شد روز گذشته یک مدال نقره تیمی نیز برای کاروان ایران  کسب کند.
رقابت های تیمی دختران شمشیرباز روز جمعه (سوم شهریورماه ) انجام می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.