چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / طرح ترسیب کربن در ۱۰۴ روستای سمنان اجرا می شود

طرح ترسیب کربن در ۱۰۴ روستای سمنان اجرا می شود

 در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  علینقی حیدریان بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی سمنات با اشاره به بهره برداری از ۱۳طرح آبخیزداری و بیابان زدایی با اعتباری معادل سه میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در هفته دولت، ابراز داشت: ساختمان اداری منابع طبیعی شاهرود نیز که توسط اداره کل مسکن و شهرسازی تکمیل شده است طی این هفته به بهره برداری می رسد.
وی بابیان اینکه طرح های بیان زدایی از جمله اولویت های منابع طبیعی محسوب می شود، افزود: ۴۵۰هکتار طرح بیابان زدایی در استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیون تومان طی هفته دولت اجرایی می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه در راستای مقابله با پدیده بیابان زایی برنامه های بسیاری در دست اقدام وجود دارد، ابراز داشت: ۵۴۰هکتار از محور قم-گرمسار با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان در حاشیه جاده طی سال گذشته بیابان زدایی شد.
حیدریان ادامه داد: ۹پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی نیز با اعتباری معادل سه میلیارد و ۴۸۰میلیون تومان طی هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد که امیدواریم با انجام این پروژه ها بتوانیم بخشی از نیازهای مردم را پاسخ دهیم.
وی افزود: اجرای طرح بین‌المللی حبله‌رود به مساحت ۷۸۲ هزار هکتار در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه، اجرای طرح بین‌المللی ترسیب کربن در ۱۰۴ روستای شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، اجرای طرح حفاظت خاک و آبخیزداری، احداث بندهای خاکی سنگ و ملات در ۴۱۴ هزار مترمکعب و در سطح ۳۸ هزار هکتار از جمله اقدامات شاخص اقتصاد مقاومتی طی چهار سال اخیر در استان سمنان محسوب می شود.
درهفته دولت ۴۸۶پروژه با اعتبار۳۰۰میلیارد تومان درسطح استان سمنان افتتاح و یا به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.