صفحه اصلی / «رویداد استارت‌آپی پاتوق» در حوزه میراث فرهنگی آغاز شد

«رویداد استارت‌آپی پاتوق» در حوزه میراث فرهنگی آغاز شد

 میراث فرهنگی کشور به‌دست خواهند آورد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با مشارکت معاونت علمی، شرکت‌کنندگان «رویداد استارت‌آپی پاتوق» فرصت استقرار در «خانه سرهنگ ایرج» را به‌عنوان قلب شبکه نوآوری میراث فرهنگی کشور به‌دست خواهند آورد.
رویداد استارت‌آپی پاتوق با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری فرهنگی از اول تا سوم شهریورماه در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور (موزه ملی) برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان، فعالان و صاحبان ایده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری فرهنگی، میراث زبانی، میراث دیجیتال، طراحی لباس، اطلس آثار تاریخی، حفاظت از اشیای تاریخی، هنرهای ملی و معاصر سازی فناوری‌های ایرانی در این رویداد ایده‌های خود را بررسی می‌کنند.
معاونت علمی ظرفیت‌هایی ایجاد کرده است تا مراکز نوآوری در سطح کشور ایجاد شود. در همین زمینه طی یک همکاری مشترک میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی یک مرکز فناوری ایجاد می‌شود. در همین  راستا یکی از ساختمان‌های ثبت‌شده ملی به نام «خانه سرهنگ ایرج» برای این کار انتخاب و برای آن طرح مرمت احیا در نظر گرفته شد.
این خانه چند ویژگی متمایز دارد، اول این‌که در قلب بافت سنتی تهران است و دوم این‌که نماد یک سنت صد تا ۲۰۰ ساله شهر تهران است. البته هدف اصلی مرمت و توجه کارکردی به این ساختمان است.
این مکان محل استقراری برای تیم‌های فعال حوزه‌های صنایع‌دستی، میراث و گردشگری خواهد بود. تا محل رفت‌وآمد جوانان نخبه هر شهر و کشوری باشد. حضور فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های دانش‌بنیان به فرهنگ بخشی از شهر که این خانه در آن قرار گرفته است کمک خواهد کرد.
این فضا به قلب شبکه نوآوری میراث فرهنگی تبدیل می‌شود. در حال حاضر تلاش ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی این است تا عناصر زیست‌بوم توسعه فناوری برای شرکت‌های حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی را شکل دهد. شرکت‌کنندگان در رویداد استارت‌آپی پاتوق، فرصت استقرار در این مرکز را به‌دست می‌آورند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.