صفحه اصلی / یک مسوول: دولت در پی سرمایه گذاری همزمان داخلی و خارجی است

یک مسوول: دولت در پی سرمایه گذاری همزمان داخلی و خارجی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «نصرالله ابراهیمی» امروز (سه شنبه) در نشست تخصصی برای ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری در استان کردستان افزود: استان کردستان توانمندی های بالایی به لحاظ زیستی و نیروی انسانی جوان و کارآمد دارد اما هنوز بسیاری از ظرفیت های این استان شناسایی نشده است.
ابراهیمی گردشگری اختصاصی را بسیار جذاب تر از گردشگری معمولی دانست و گفت: در دوبی چند شهر مانند شهر اینترنتی، شهر پزشکی، شهر دانش و شهر رسانه ای ساخته شده است.
وی گفت: در چنین مجموعه هایی گردشگران اختصاصی وارد می شوند. به طور مثال دانشجویی که از ایران می رود تا در دانشگاهی در دوبی تحصیل کند، محلی را برای تحصیل انتخاب می کند که با برند اصلی کشور توسعه یافته منطبق باشد.
ابراهیمی افزود: در یکی از شهرهای مالزی، بخش های دیدنی از هر کشور را بازسازی کرده اند. 
این مسوول گفت: چنین شهری در شیراز در حال ساخته شدن است و برآورد اولیه نشان می دهد به سرمایه گذاری خارجی هفت میلیارد دلاری نیاز دارد. استان کردستان نیز برای ایجاد چنین شهرک هایی مزیت های خوبی دارد.
وی پیشنهاد کرد برای تامین سرمایه ساخت چنین شهرک هایی تامین مالی از طریق بازار بورس صورت گیرد. همچنین یکی از ابزارهای تامین سرمایه استفاده از بازارهای مالی است.
یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این نشست گفت: هر تحولی در عرصه زندگی به مدیریت فرهنگی نیاز دارد و باید زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که مردم با عرق ملی به کمک طرح های توسعه ای بیایند.
«داود کمیجانی» ادامه داد: در هند به کالای ساخت چین حساسیت دارند.
وی گفت: ساخت شهرک های فرهنگی به ایجاد قرارگاه های مردمی نیاز دارد.
**سرمایه گذاری صنعتی جوابگوی توسعه اشتغال نیست 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان می گوید: برای توسعه اشتغال سرمایه گذاری صنعتی خیلی جوابگو نیست. صنعت گردشگری نیروی کار بالایی را جذب می کند و استان کردستان ظرفیت های زیادی برای توسعه این حوزه دارد.
'آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی' روز سه شنبه در این نشست افزود: استان کردستان مناطق بکری دارد که با ایجاد چنین شهرک هایی می تواند به قطب مهم گردشگری تبدیل شود.
وی با اشاره به منطقه صلوات آباد و آبیدر در استان کردستان گفت: مردم زیادی برای دیدن این دو منطقه می روند و تردیدی نیست اگر به ساخت مکان های فرهنگی در این مناطق همت کنیم می تواند به بهبود صنعت گردشگری در این استان کمک شایانی شود.
سپس 'عبدالمحمد زاهدی' استاندارد کردستان در این نشست گفت: متاسفانه ساختمانی ارزشمند ۱۵ساله در ایران بسرعت می شود کلنگی، زیرا برای ثروت بیشتر ارزش قائلیم.
وی گفت: برای اجرای طرح باید سازمانی که اجرای طرح را بر عهده دارد مشخص شود در حالی که از موضوع آموزش غافل نشویم.
زاهدی گفت: برای اجرای طرح همه گونه همکاری را با مجریان طرح خواهیم داشت.
وی با اشاره به مسائل فرهنگی در برخی از استان های کشور گفت: برخی از استان ها نیاز به کار فرهنگی بسیار دارد. در یکی از استان های کشور فروشنده ای که پوشاکی ارزشمند تولید می کرد تمام شیشه های فروشگاه خود را با روزنامه پوشانده بود و وقتی از او پرسیدیم که چرا این کار را کرده است پاسخ داد ممکن است کسب و کارم را چشم بزنند.
وی گفت: در استان کردستان مشکلی به نام آب و برق و گاز نداریم و شهرک ها می توانند با اهداف اقتصادی شکل بگیرند.
به گزارش ایرنا، طرح ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری در استان کردستان در قالب قرارگاه مردمی اقتصاد مقاومتی منطبق با روح حاکم در سیاست ها و اهداف این اقتصاد است. 
هدف از ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری با نگرش درآمدزایی و ایجاد اشتغال و امنیت پایدار صورت می گیرد. 
نشست تخصصی برای ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری در استان کردستان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، استاندار کردستان و برخی کارشناسان اقتصادی در موسسه الهادی تهران برگزار شد.
اقتصاد مقاومتی به یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم در ادبیات اقتصادی و سیاسی کشور تبدیل شده است. اقتصاد مقاومتی محورهایی چون رفع وابستگی به خارج، خودکفایی و عدم آسیب‌پذیری در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمنان را شامل می‌شود که در سال‌های گذشته محورها و اهداف و کارکردهای آن به خوبی تبیین شده است، اما تحقق این شعار و مطالبه مهم نیازمند همکاری و تعامل بخش‌های مختلف حاکمیتی و ارکان سه گانه کشور است. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.