صفحه اصلی / قشم پایلوت شهر ترافیکی ایمن در کشور می شود

قشم پایلوت شهر ترافیکی ایمن در کشور می شود

 حمل و نقل و کاهش حوادث مخصوصا حوادث منجر به آسیب های جانی، انجام می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، حمید رضا مومنی در نشست مشترک با اعضای جمعیت طرفدار ایمنی راه ها گفت: رعایت قوانین و ارتقای فرهنگی ترافیکی برای صرفه جویی در زمان و انرژی و حفظ امنیت مالی و جانی بسیار ضروری و با توجه به آمار بالای حوادث خودرویی یکی از مهم ترین اولویت های کشور است.
وی ادامه داد: جزیره زیبای قشم با بیش از صد و۲۰ هزار نفر جمعیت ثابت و صدها هزار گردشگری که در سال از جاذبه های آن بازدید می کنند به عنوان نمونه ای برای ارتقای فرهنگ ترافیکی انتخاب مناسبی به شمار می رود.
مومنی اظهار داشت: برای تبدیل قشم به پایلوت ترافیکی علاوه بر آموزش و افزایش آگاهی به ارتقای زیرساخت های ترافیکی همچون دوربین های کنترل سرعت و تردد شمار، علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ های هشدار دهنده ترافیکی، اصلاح هندسی معابر، افزایش پارکینگ و… نیازمند هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر لزوم همه گیر شدن فرهنگ رعایت قوانین و مقررات، افزود: برای اثربخشی فعالیت های فرهنگی علاوه بر استفاده از سیاست های تنبیهی باید از سیاست های تشویقی نیز استفاده شود.
در این نشست مشترک اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه ها از جمله محمد بخارایی معاون سابق وزیر راه و ترابری و رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و حمیدرضا هاشمی رییس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی تهران، ابوالقاسم ایرجی مدیرعامل سابق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی٬ میرداد میردادی رییس اداره راه و شهرسازی قشم نظرات و برنامه های خود برای تبدیل قشم به پایلوت شهر نمونه ترافیکی کشور به اشتراک گذاشتند و تا در آینده ای نزدیک جزیره قشم به منطقه نمونه و ایمن ترافیکی در حوزه درون شهری و برون شهری تبدیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.