چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اتاق‌های بازرگانی پیگیر مطالبات تولیدکنندگان هم باشند

اتاق‌های بازرگانی پیگیر مطالبات تولیدکنندگان هم باشند

 به آن مقابله کرد. وی همچنین می‌گوید اتاق‌های بازرگانی باید شهامت پیگیری مطالبات و درخواست‌های واحدهای تولیدی را داشته باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مرتضوی در ارتباط با عملکرد اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در ایران اظهار کرد: تصور می‌کنم بعداز قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و ابلاغ آن اتاق‌های بازرگانی جان تازه‌ای به خود گرفتند تا مسائل مربوط به بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت کشور در این اتاق‌ها مورد بحث قرار گیرد تا در جهت رفع مشکلات آنها حرکت کنند.
وی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد وزرا و معاونان آنها به شوراهای گفت و گو نمی‌آمدند و همه می‌دانستند که مشارکتی توسط دولت در این بخش وجود ندارد، اما خوشبختانه در دولت یازدهم این قضیه با تغییر روبرو شد و وزرای اقتصادی در شوراهای گفت‌وگو شرکت کردند و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این‌که NGO ها، خانه‌های صنعت، معدن و اتاق‌های بازرگانی نقش قابل اشاره‌ای را در اقتصاد کشور بازی می‌کنند، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی باید در کشور شهامت لازم را داشته باشند و در چارچوب قانون، درخواست‌ها و تقاضاهای جامعه صنعتی، معدنی و تجاری کشور را پیگیری کنند.
مرتضوی با اشاره به این که یکی از کارکردهای مثبت اتاق‌های بازرگانی ارتباط مستقیم آنها با انجمن‌ها و سندیکاهاست، خاطر نشان کرد: باید این ارتباط مستقیم در سراسر کشور برقرار شود و از این طریق به صورت کلی مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری مورد رفع و رجوع قرار گیرد.
وی با بیان این که انجمن‌ها و اتحادیه‌ها بخشی از بدنه اتاق‌های بازرگانی هستند و این مساله باید موجب تقویت بنیه اتاق‌ها شود، گفت: نباید رقابتی بین اتاق‌های بازرگانی و انجمن‌ها و اتحادیه‌ها وجود داشته باشد، بلکه اتاق‌های بازرگانی باید در جهت جذب سندیکاها و واحدهای تولیدی برآیند.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: کمیسیون‌ها در اتاق‌های بازرگانی باید فعالیت خود را توسعه بخشند و هیات رییسه اتاق‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای برای کمیسیون‌ها قائل باشند. علاوه بر این ایده‌ پرداز بودن یکی از نقش‌های اتاق‌های بازرگانی است و باید در تولید راه‌حل به درستی گام بردارند.
مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که امکان ایجاد رانت و بهره برداری‌های شخصی توسط برخی از اعضای اتاق‌های بازرگانی وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: در همه سازمان‌های اجتماعی ممکن است برخی به دنبال رانت باشند و این مساله بعید نیست، اما اگر به گونه‌ای حرکت کنیم که به سمت مشارکت هرچه بیشتر گام برداریم، قطعا این مساله در تعیین سرنوشت اتاق‌ها موثر است و از رخداد چنین مسائلی جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به این که اگر این احساس ایجاد شود که فردی به دنبال منافع شخصی است باید نسبت به آن مقابله کرد، گفت: در اتاق‌های بازرگانی باید منافع جمع و منافع واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود و اگر این احساس پیش آید که فردی به دنبال پیشبرد منافع شخصی است باید نسبت به جلوگیری از آن اقدام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.