صفحه اصلی / مقررات جدید عربستان برای تولید نیروی خورشیدی

مقررات جدید عربستان برای تولید نیروی خورشیدی

 و همچنین صادرات برق مازاد به شبکه ملی صادر کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این مقررات از اول ژوییه سال میلادی آینده به اجرا درآمده و تاسیسات فتوولتائیک کوچک با ظرفیت تولید حداکثر ۲ مگاوات را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مصرف کنندگان برق مازادی خواهند داشت که مصرف آینده آنها را جبران می‌کند و پس از یک سال، پول نقد با تعرف مصوب رگولاتوری دریافت می‌کنند.
فیاض الجبری، مدیرکل امور فنی سازمان رگولاتوری برق عربستان اظهار کرد آنچه حاصل شده، گامی به سوی تحقق به کارگیری انرژی تجدیدپذیر در عربستان سعودی است.
عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، در حال حاضر تاسیسات انرژی تجدیدپذیر محدودی دارد اما قصد دارد با اجرای ۶۰ پروژه و سرمایه گذاری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار، تا سال ۲۰۲۳ سالانه ۹.۵ گیگاوات برق از چنین منابعی تولید کند.
انتظار می‌رود انرژی خورشیدی حرکت به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر را هدایت کند. وزارت انرژی عربستان سرگرم طراحی یک برنامه برای تشویق شرکت‌ها و مصرف کنندگان عادی برای تولید نیروی خورشیدی مورد نیازشان است اما هنوز هیچ زمان مشخصی برای این اقدام تعیین نشده است.
بر اساس گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، چنین طرحی با تعرفه‌های برق کنونی عربستان قابل اجرا است و افزایش بیشتر قیمت برق می‌تواند آن را جذاب‌تر کند. دولت عربستان در تلاش برای درآمدزایی در دوران قیمت‌های پایین نفت، تعرفه‌های فوق العاده اندک برق برای کاربران صنعتی و مسکونی بزرگ را در اوایل سال ۲۰۱۶ افزایش داد.
عربستان قرار بود تعرفه‌های برق را یک دور دیگر در اواسط سال ۲۰۱۷ افزایش دهد اما به دلیل اجتناب از لطمه دیدن رشد اقتصادی، فعلا چنین طرحی مسکوت مانده است اما انتظار می‌رود تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده اجرایی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.