صفحه اصلی / حمایت

حمایت

در پی این هستیم با تاسیس کانون خلاقیت در مراکز علمی کاربردی جهاد، این مراکز را به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا بختیاری در خصوص کانون‌های خلاقیت، شکوفایی و نوآوری اظهار کرد: این کانون‌ها زیرساخت غیررسمی و برنامه محور برای حمایت از ایده‌های فناورانه هستند.
مدیر راهبری پارکها و مراکز رشد ستفا افزود: درواقع اگر فردی ایده فناورانه‌ای دارد، اما به امکانات دسترسی نداشته و برند و تجربه‌ای نیز ندارد، می‌تواند از این کانون‌ها بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه کانون‌های خلاقیت، شکوفایی و نوآوری حلقه مفقوده در اکوسیستم کارآفرینی هستند، ادامه داد: این کانون‌ها فاقد ساختاری همچون مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شتاب دهنده‌ها هستند، زیرا واحد مجری می‌تواند در ایده سرمایه‌گذاری کند و هر دو طرف متناسب با آورده‌های خود، در سودهای احتمالی پروژه سهیم می‌شوند.
بختیاری تصریح کرد: این آورده می‌تواند حمایت مالی، حمایت زیرساختی، استفاده از برند مجموعه، مشاوره و توانمندسازی باشد.
مدیر راهبری پارکها و مراکز رشد ستفا با بیان اینکه در کانون‌های خلاقیت نوآوری باز را تعریف می‌کنیم، گفت: در نوآوری باز در پی این هستیم که سازمان‌های تحقیقاتی علاوه‌بر پژوهش‌هایی که خودشان انجام می‌دهند و تجاری‌سازی می‌کنند، بتوانند پژوهش‌های پیشنهاد شده از بیرون مجموعه را نیز مورد حمایت قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه ساختار کانون‌ها کاملا برنامه محور بوده و تشکیلاتی نیست، اظهار کرد: سازمان حامی شخص فناور از این طریق در پروژه مشارکت می‌کند و ریسک‌ها را نیز می‌پذیرد.
بختیاری گفت: در حال حاضر برای راه‌اندازی این کانون‌ها در کشور به خصوص واحدهایی که از نظر پژوهشی هنوز به سطحی نرسیده‌اند که بتوانند خودشان به امر تجاری‌سازی بپردازند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تا کنون ۴ پایلوت (دو پایلوت در تهران، یک پایلوت در گلستان و یک پایلوت خراسان جنوبی) راه‌اندازی کرده‌ایم.
مدیر راهبری پارکها و مراکز رشد ستفا با بیان اینکه این ۴ واحد، واحدهای نوپایی هستند، تصریح کرد: برای داشتن کانون‌های قوی، در حال ارزیابی این پایلوت‌ها هستیم تا نتایج آن را به همراه تجارب خوبی که از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به دست آوردیم، به کانون‌های بعدی تعمیم دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین با مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی توافق کردیم تا در دل این مراکز این کانون‌ها را داشته باشیم تا از این طریق عملا مراکز علمی کاربردی به معنای واقعی به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.