صفحه اصلی / کابینه دوازدهم در خدمت اقتصاد باشد

کابینه دوازدهم در خدمت اقتصاد باشد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با صدور پیامی، رأی اعتماد مجلس به اکثر وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور و تشکیل دولت دوازدهم را تبریک گفت.

غلامحسین شافعی در پیام خود آورده است:
برای فعالان اقتصادی و اقتصادگردانان مایه خشنودی است که دولت دوازدهم در کوتاه‌ترین زمان پس از تنفیذ و تحلیف ریاست محترم جمهوری با اعتماد مجلس محترم به عموم انتخاب‌های رئیس‌جمهور شکل گرفته است.
تشکیل دولت و برگزاری اولین جلسه هیات وزیران نشان‌دهنده عزم وزرای جدید برای عمل به ماموریت‌های پیش رو است.
همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم در جریان دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم تاکید داشت، بهبود محیط کسب‌وکار ازجمله اولویت‌های اصلی کابینه دوازدهم خواهد بود. حضور وزرای آشنا به این وظیفه و معتقد به بخش خصوصی این امیدواری را ایجاد کرده است که دوره فعالیت دولت دوازدهم، بسیاری از گره‌ها در فضای کسب‌وکار گشوده شود و دولت با چابک‌سازی خود به تسهیل امور در فضای کسب‌وکار کمک کند.
حضور رئیس اسبق پارلمان بخش خصوصی در جایگاه معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور به‌عنوان فردی معتقد به بهبود فضای کسب‌وکار، امیدواری فعالان اقتصادی را افزون ساخته است.
توجه به اولویت‌های اقتصادی در برنامه‌های وزرای سیاسی نیز نشان می‌دهد که ریاست محترم جمهوری به‌عنوان هدایت‌کننده کابینه دوازدهم، خواسته‌های بخش خصوصی در زمینه ادای دِین سیاست به اقتصاد را مورد عنایت قرار داده است.
بازیابی معاونت اقتصادی در دولت و همچنین وزارت امور خارجه در کنار تاکید وزیر محترم اطلاعات به ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاران، نشان می‌دهد که کابینه دوازدهم در خدمت اقتصاد خواهد بود. امیدواریم این برنامه‌ها و اولویت‌گذاری‌ها در میدان عمل نیز خود را نمایان سازد و در ۴ سال آینده هم وزارتخانه‌های اقتصادی به بهبود فضای کسب‌وکار اهمیت دهند و هم بخش‌های سیاسی یارانه خود را به اقتصاد بازگردانند. در این صورت است که می‌توان امیدوار بود، سرمایه‌گذاری در اقتصاد رونق بگیرد و اهداف مورد نظر برای رشد اقتصادی و اشتغال به‌عنوان محصول آن نمایان شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.