صفحه اصلی / وضعیت راهسازی فارس به نقطه مطلوبی رسیده است

وضعیت راهسازی فارس به نقطه مطلوبی رسیده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر و پروژه‌های راهسازی شهرستان پاسارگاد در خصوص محور سعادت شهربخه ارسنجان که در حال حاضر بار ترافیکی سنگینی دارد، گفت: این محور در پروژه ملی ما تعریف شده چرا که مسیر بندرعباس، خاوران، سروستان، خرامه و ارسنجان به سعادت‌شهربه عنوان کمربندی شرقی شیراز محسوب می‌شود. ما ترافیک بندرعباس را از طریق لار- جهرم مستقیم به سعادت شهر وصل و حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر میانبر، راه را کوتاه می‌کنیم که این مسیر تعریف شده است.
وی افزود: جاده تا خرامه را آسفالت کرده‌ایم وافتتاح شده و در حال حاضر ۳۰ کیلومتر مسیر حد فاصل ارسنجان به خرامه باقی‌مانده است. بعداز تکمیل آن محور مرحله بعد عملیات اجرایی ارسنجان به سمت سعادت شهر شروع می‌شود که مطالعات این قسمت در حین اجرای عملیات ساخت محور خرامه به ارسنجان انجام می‌شود.
تکاور گفت: مطالعات محور ارسنجان به سعادت شهر وعملیات اجرایی آن در سال ۹۷ انجام می‌‌شود. امابه دلیل تصادفات متعدد در محور ورودی سعادت شهر به ارسنجان در صورت تامین اعتبار از سوی فرمانداری، چند کیلومتر از این محور را تعریض خواهیم کرد تا پروژه اصلی روی آن انجام شود.
وی تصریح کرد: در حوزه راه‌های روستایی بخشی را از قبل پیش‌بینی کرده‌ایم که اجرا می‌شود وبخشی هم با فرماندار توافق شده که از اعتبارات در اختیار فرمانداری تامین شود.
تکاور گفت: امسال عملیات روکش آسفالت  راه روستایی دهستان سرپنیران به طول ۱۰ کیلومترانجام می‌شودوتلاشمان این است که راه‌های روستایی دردهستان سرپنیران را امسال دربرنامه قراردهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه امسال محور بخش پاسارگاد به گردنه خرسی و به سمت شهرستان اقلید را در برنامه اجرایی قرارداده‌ایم، افزود: به زودی عملیات این محور را به پیمانکار ابلاغ می‌کنیم ومقدار هفت کیلومتر شامل عملیات زیرسازی و آسفالت را انجام می‌دهیم وبخشی از گردنه را که مردم وبخصوص عشایر برای عبور از آن مشکل دارند امسال خاک می‌کنیم و زیرسازی را در سال ۹۷ انجام خواهیم داد.
وی اضافه کرد: تلاش ما این است که این محور را به شهرستان اقلید ارتباط دهیم چرا که مسیر بسیار مهمی است وشهرستان پاسارگاد را درادامه به جاده جدید شیراز– اصفهان متصل خواهدکرد.
تکاور در خصوص زیرگذرسه راهی پاسارگاد که به صورت نیمه تمام رها شده، خاطرنشان کرد: این زیرگذر و سه راهی نیاز به یک بازبینی دارد که چنانچه این باز بینی صورت گیرد قطعاً از وضع موجود به مراتب بهتر خواهد بود.
وی اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان را برای این طرح‌ها برآورد کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد به دلیل دسترسی گردشگران به مجموعه تاریخی پاسارگاد ، سه راهی بخش پاسارگاد را به سرانجام برسانیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.