چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کاهش ۳۵ درصدی زمان سیر حمل بار از بندرعباس به خراسان با برقراری قطار باری برنامه‌ای و مستقیم

کاهش ۳۵ درصدی زمان سیر حمل بار از بندرعباس به خراسان با برقراری قطار باری برنامه‌ای و مستقیم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدهادی ضیایی مهر گفت: با برقراری قطار باری برنامه‌ای و مستقیم از بندرعباس به مقصد خراسان شاهد کاهش ۳۵ درصدی در زمان سیر حمل‌ونقل کانتینر از بندرعباس به ابومسلم در ۴ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.
وی افزود: با توجه به اینکه راه‌آهن حق دسترسی به شبکه ریلی را برای حمل کانتینر به صفر رسانده، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار تن کانتینر که حامل قطعات خودرو ایران‌خودرو خراسان بوده است، از بندرعباس به مقصد ایستگاه ابومسلم حمل شده که شاهد رشد چشمگیر ۲۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بوده‌ایم.
وی با اشاره به شرایط موجود تصریح کرد: با افزایش تعاملات با ایران‌خودرو خراسان و شرکت مالک واگن و برقراری جلسات مشترک و همچنین انجام تغییرات فنی از قبیل تغییر در مسافت‌های پست بازدید، به دنبال بهبود بیش‌ازپیش شرایط موجود هستیم.
مدیرکل راه‌آهن خراسان ضمن تشریح مزایای حمل‌ونقل کانتینری مهم‌ترین آن‌ها را سهولت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری، درب به درب بودن حمل، کاهش هزینه‌ها از قبیل هزینه‌های گمرکی، بیمه و حمل‌ونقل و کاهش خسارات ناشی از شکستگی، خراب شدن و یا خطر برشمرد.

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.