صفحه اصلی / صدور پروانه کسب امور حمل و نقل عمومی بار و مسافر توسط اتحادیه های صنفی صادر می شود

صدور پروانه کسب امور حمل و نقل عمومی بار و مسافر توسط اتحادیه های صنفی صادر می شود

 و ضوابط اتحادیه های صنفی انجام می شود و نظارت بر چگونگی فعالیت آنها در درون شهرها توسط شهرداری صورت می گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در خصوص ابلاغیه اخیر شهرداری افزود: طبق قانون نظام صنفی موکد به ماده ۹۱ قانون و ایین نامه اجرایی آن و مصوبه مورخ ۲۲/۲/۹۵ صدور پروانه کسب برای حمل و نقل عمومی توسط اتحادیه های صنفی انجام می شود و ابلاغیه شهرداری در این خصوص غیرقانونی است.
وی تصریح کرد: ابلاغیه شهرداری در خصوص ساعت تردد وسایل نقلیه عمومی و کسب مجوز از شهرداری به استناد ماده ۳۱ و۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خلاف قانون و اختیارات شهرداری ها بوده و موجب بروز تنش بین اتحادیه فوق الذکر و واحدهای صنفی تحت پوشش آن اتحادیه و شهرداری ها خواهد شد .
فاضلی تاکید کرد: صدور پروانه فعالیت به تنهایی مجوز فعالیت در امر حمل ونقل کالای درون شهری نخواهد بود و دارندگان این قبیل پروانه ها لازم است طبق ماده ۹۱ قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی به اتحادیه مراجعه و پروانه کسب دریافت کنند .
رئیس اتاق اصناف ایران یادآور شد: مواد ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مجوز جلوگیری از فعالیت دارندگان پروانه کسب از اتحادیه های صنفی به شهرداری ها نخواهد بود و لازم است شهرداری دستور لغو این ابلاغیه را صادر کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.