صفحه اصلی / خاموشی‌های خسته‌کننده برق در زمان بیطرف حذف شد

خاموشی‌های خسته‌کننده برق در زمان بیطرف حذف شد

 نیز خریداری شد. همچنین در زمان ایشان کابل‌های فشار قوی ساخته شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، حسین امیری خامکانی، نماینده زرند و کوهبنان صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در موافقت با حبیب‌الله بیطرف در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: آقای بیطرف فردی بدون حاشیه، با تجربه و مدیری است که با رانت بالا نیامده است.
تولید برق در سال ۸۴ به ۴۱ هزار مگاوات رسید
او با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: بیطرف فعالیت خود را از جهاد سازندگی آغاز کرد و پس از هشت سال وزارت و حضور در انجمن‌ها و سندیکاهای بزرگ آب و برق امروز مجددا به عنوان وزیر  نیرو معرفی شده‌اند.
این نماینده مجلس بیان اینکه زمانی که بیطرف مسئولیت وزارت نیرو را برعهده گرفت تولید برق ۲۳ هزار مگاوات بود ولی این میزان در سال ۸۴ به ۴۱ هزار مگاوات رسید، تصریح کرد: در دوره وی، برق‌رسانی از ۳۸ هزار روستا، به ۵۲ هزار روستا افزایش یافت. میزان برق‌رسانی به دو برابر رسید. شبکه برق کشور یکپارچه شد و استان سیستان و بلوچستان نیز به سایر استان‌های بزرگ پیوست.
خاموشی‌های خسته‌کننده برق در زمان بیطرف حذف شد
امیری خامکانی افزود: میزان خاموشی‌های خسته‌کننده در زمان مسئولیت وی حذف شد و برق از بخش خصوصی نیز خریداری شد. همچنین در زمان ایشان کابل‌های فشار قوی ساخته شدند.
او با بیان اینکه با حمایت و تلاش بیطرف نیروگاه هزار مگاواتی به طور صد در صد توسط بخش خصوصی احداث شد، خاطرنشان کرد: کارخانه ترانسفورماتور قدرت در زنجان در زمان ایشان به بهره‌برداری رسید و پس از آن هم مجموعه عظیم مپنا در کشور ایجاد شد که کمپانی سازنده لوکوموتیو، نیروگاه و خدمات فنی مهندسی است.
ششمین توربین‌ساز دنیا هستیم
عضو کمیسیون انرژی افزود: در زمان بیطرف به کمک شرکت زیمنس آلمان ساخت توربین گازی آغاز شد و شرکت مبنا امروز به عنوان شرکتی نمونه در کشور است. هم اکنون ما ششمین توربین‌ساز دنیا هستیم و ۱۷ هزار نیروگاه وارد تولید برق شده است.
امیری خامکانی با اشاره به برنامه بیطرف ابراز داشت: در برنامه‌ای آقای بیطرف ارائه دادند، در خصوص سدسازی و مکان‌یابی آن نکاتی ارائه شده و باید به این نکته توجه داشت که ۶۰ سال پیش مکان‌یابی و مطالعات در خصوص احداث سد آغاز شده بود و در زمان وزارت بیطرف همه پیگیر این قضیه بودند.
شاهد هدررفت شش میلیارد متر مکعب آب در باران‌های سیلابی هستیم
او اضافه کرد: بنده پنج دوره به صورت پیوسته در مجلس حضور دارم و شاهد آنم که برای گرفتن یک پروژه سدسازی نمایندگان با چه مشکلاتی مواجه هستند و نباید مشکلاتی نظیر آب و هوا و کشورهای همسایه را به گردن بیطرف انداخت.
این عضو فراکسیون امید یادآور شد: بر اساس تجربه می‌توان گفت ایران در یک منطقه خشک قرار دارد که دارای باران‌های سیل‌آسا است و اگر سد یا سدهایی در مسیر این آب‌ها قرار گیرد این سیل‌ها به مردم و شهرهای جنوبی لطمه‌ای وارد نمی‌کند متاسفانه ما شاهد هدررفت شش میلیارد متر مکعب آب در باران‌های سیلابی هستیم.
استقرار جمعیت باید در جایی باشد که آب است
امیر خامکانی با بیان اینکه آب‌های ژرفی که در اعماق زمین قرار دارند می‌توانند منابع خوبی برای روز مبادا در دوران بی‌آبی کامل باشند، عنوان کرد: آن آب‌ها، نباید به سرنوشت آب‌های زیرزمینی دچار شوند و باید در اولویت برداشت‌ها قرار گیرند. ضمن آنکه سواحل کشور نیز به گونه‌ای رها شده‌اند و شهرک‌سازی‌ها در مناطق خشک انجام می‌شود در حالی که استقرار جمعیت باید در جایی باشد که آب است.
وی در پایان بیان کرد: زودتر از آنچه فکر کنید با بحران کمبود آب مواجه شدیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.