صفحه اصلی / نماینده موافق: در زمان بیطرف تولید برق به۴۱ هزار مگاوات افزایش یافت

نماینده موافق: در زمان بیطرف تولید برق به۴۱ هزار مگاوات افزایش یافت

بیطرف تولید برق کشور از ۲۳ هزار به ۴۱ هزار مگاوات افزایش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «حسین امری خامکانی» روز یکشنبه در پنجمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت نیرو، تاکید کرد: در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی باید سه ویژگی شخصی، عملکرد گذشته و برنامه آنان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بیطرف در زمان وزارت نیرو تعامل خوبی با نمایندگان داشت، گفت: بیطرف با رانت بازی ارتقای مقام پیدا نکرد، بلکه با کسب تجربه لازم به صورت پلکانی در این عرصه رشد کرده به طوری که هم اکنون بسیاری از انجمن ها و شرکت های فعال در عرصه صنعت آب و برق کشور بر شایستگی ایشان صحه گذاشته اند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآورشد:در زمان وزارت بیطرف تعداد روستاهای دارای برق از ۳۸ هزار به ۵۲هزار افزایش یافت و برای نخستین بار برق کشور به شبکه سراسری پیوست و تبادل برق با کشورهای همسایه بیشتر شد.
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان وزارت بیطرف برای نخستین بار در کشور بین تولید و مصرف برق تعادل برقرار شد، گفت: در این زمان برای نخستین بار مشکل خاموشی های برق در کشور برطرف شد.
وی با اشاره به استفاده از توانمندی های بخش خصوی در تولید برق کشور گفت: در این زمان برای نخستین بار بخش خصوصی تولید برق را در کشور آغاز کرد و تولید تابلوهای فشار قوی ۲۰ کیلووات آغاز شد و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با تولید ترانسفورماتورهای فشار قوی به ششمین تولید کننده توربین بادی و گازی تبدیل شده است.
امیری خامکانی با بیان اینکه با پایه گذاری گروه مپنا در زمان وزارت بیطرف این گروه در خاورمیانه به یکی از تولید کنندگان توربین گازی تبدیل شده است، اظهارداشت: هم اکنون توربین های گازی تا ۲۵۰ مگاوات و توربین های بادی تا ۲ مگاوات در این مجتمع در حال تولید است و در زمان وزارت بیطرف ۱۷ هزار مگاوات تولید برق دیگر نیز آماده استفاده در شبکه برق کشور شده بود.
وی با اشاره به برنامه بیطرف در حوزه سد سازی کشور گفت: مطالعه ، احداث و مکان یابی سدها در ایران توسط کارشناسان کشورهای پیشرفته جهان انجام شده و هم اکنون سد سازی ما طبق این برنامه در حال پیشرفت است و آنقدر این مساله اهمیت داشت که همه نمایندگان محترم مجلس به دنبال سدسازی در حوزه انتخابیه خود و تامین اعتبارات لازم برای آن بودند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران در منطقه خشک جهان قرار دارد، اما برخی مواقع بارش باران های موسمی وجود سد را برای ذخیره سازی آب ضروری کرده است و در سیل اخیری که آمد ۶ میلیارد متر مکعب آب جاری شد و اگر در این منطقه سد داشتیم این همه آب به هدر نمی رفت که مصرف یک سال ۲ استان بود.
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از آب های ژرف لایه های زیرین تاکید کرد و گفت: در حالی که امروز مساله تامین آب بسیار مشکل ساز شده، ما سواحل ایران را در نزدیکی منابع آب رها کرده ایم و شهرک های خود را در مناطق بی آب احداث می کنیم ، سپس برای تامین آب مورد نیاز این شهرک ها باید تلاش کنیم.
بیطرف متولد سال ۱۳۳۵ در شهر یزد و دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران است.
وی فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۵۸ با مشارکت در راه اندازی جهادسازندگی آغاز کرد و در سال های دفاع مقدس، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
بعد از پایان جنگ، در سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ استاندار یزد شد و از سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال مسوولیت معاونت آموزشی وزارت نیرو را در دوران بیژن زنگنه به عهده گرفت.
بیطرف در دولت های هفتم و هشتم به عنوان وزیر نیرو فعالیت کرد اما در دولت های نهم و دهم مسوولیت اجرایی نداشت.
با پیروزی «حسن روحانی» در یازدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، بیطرف معاونتِ زنگنه را این بار در وزارت نفت بر عهده گرفت و به عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت منصوب شد.
حبیب الله بیطرف علاوه بر این مسئولیت ها، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگاه نیرو، اجرای طرح‌های کارون ۳ و ۴ و همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران را در کارنامه خود دارد و اکنون در کنار معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را نیز بر عهده دارد.
حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز هفته گذشته در نشستی با خبرنگاران درباره وزیر پیشنهادی نیرو گفت: صنعت آب و برق در آستانه تغییر مدیریت قرار دارد و به یقین این تغییر، «تبدیل به احسن» خواهد بود.
بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.