صفحه اصلی / افزایش ۲۵ درصدی تولید نفت کنگو

افزایش ۲۵ درصدی تولید نفت کنگو

 تولید نفت این کشور را یک چهارم در سال ۲۰۱۸ افزایش دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کلمنت موامبه، نخست وزیر کنگو چند روز پس از اینکه دنیس ساسو انگوسو، رییس جمهور این کشور آغاز روند تشکیل یک دولت جدید را اعلام کرد، استعفا کرد.
حزب کارگر حاکم در انتخابات ماه گذشته به پیروزی رسید و پس از آن انگوسو اعلام کرد تیم رهبری جدیدی را برای دوران ریاست جمهوری بعدی خود انتخاب خواهد کرد.
پیش از این رویترز در ژوئن گزارش کرده بود که پروژه‌های نفت در جمهوری کنگو تا سال ۲۰۱۸ تولید را به میزان ۲۵ درصد افزایش خواهند داد و به ۳۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسانند.
هزینه‌های بالای تولید، تولیدکنندگان آفریقایی مانند آنگولا را ناچار کرده است برای اجتناب از ورشکستگی بانک‌ها، چاه‌های نفت را تعطیل کنند اما کنگو موفق شده سرمایه‌گذاری‌هایی از توتال فرانسه و شرکت وینگ واه پتروکمیکال چین جذب کند. طبق آمار دولتی، دو تاسیسات جدید به اتفاق ۱۵۰ هزار بشکه در ورز تا پایان سال آینده به تولید نفت کنگو خواهند افزود.
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، سیاست‌های جدید سرمایه گذاری در این کشور را سودآورتر کرده است. کنگو اخیرا حق امتیاز برای نفت و گاز را کاهش داده تاسرمایه گذاری‌های جدید در این صنعت را تشویق کند. حق امتیاز نفت از ۱۵ به ۱۲ درصد کاهش یافته در حالی که حق امتیاز گاز از ۱۵ به ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.