صفحه اصلی / رفع تصرف از یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع زمین ملی در سبزوار

رفع تصرف از یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع زمین ملی در سبزوار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علی‌اصغر استیری گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در این شهرستان از متصرفان بازپس گرفته شده است.
علی‌اصغر استیری اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون  ۲۰ پرونده تصرفات اراضی ملی در این شهرستان تشکیل شده که ۱۰ پرونده توسط محاکم قضایی منجر به صدور رأی رفع تصرف و خلعید از متصرفان شد.
وی گفت: ۸۷۰ هزار مترمربع از این اراضی تنها متعلق به یک پرونده است که فرد زمین‌خوار با سندسازی اقدام به تصرف اراضی ملی کرده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و دستور مقام قضایی این اراضی بازپس‌گیری شد.
وی ادامه داد: ۱۰ پرونده  به وسعت یک میلیون مترمربع نیز در مرحله رسیدگی و صدور برای رفع تصرف قرار دارد.
استیری عنوان کرد: در مدت مزبور نیز برای ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان سند مالکیت صادر شد تأثیر بسزایی در احقاق حقوق بیت‌المال دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرستان وجود افراد زمین‌خوار و کوه خوار حرفه‌ای است که در این زمینه تاکنون ۱۵ نفر شناسایی شده‌اند.
استیری افزود: این افراد با سندسازی و جعل اسناد اراضی ملی را تصرف می‌کنند و برای هر قطعه زمین سند مالکیتی جداگانه‌ای صادر و آن را به افراد می‌فروختند.
رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم این اداره تشکیل کمیته ویژه رفع تصرف اراضی و مبارزه به زمین‌خواری در راستای شناسایی این افراد، معرفی و برخورد با آنان از طریق مجاری قانونی است.
وی گفت: برخی افراد نیز با سودجویی در حدود ۱۰ هکتار از مناطق ییلاقی در ارتفاعات شهرستان اقدام به ساخت و ساز خانه‌های ویلایی کرده‌اند که پیگیری‌ها برای بازپس‌گیری از این اراضی و تشکیل پرونده برای متصرفان در دستور کار قرار دارد.
استیری بیان کرد: متصرفان با کاشت درخت، ایجاد چهاردیواری، ساخت خانه و استخر، کاشت گندم و دیوارکشی این اراضی را تصرف کرده‌اند.
رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار عنوان کرد: حفظ حقوق بیت‌المال از مهم‌ترین وظایف این اداره است و در همین راستا با متعرضان به اراضی ملی برخورد می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.