صفحه اصلی / ضرورت تشکیل اتحادیه کسب وکارهای مجازی

ضرورت تشکیل اتحادیه کسب وکارهای مجازی

 در ایران ،اتاق اصناف ایران بر آن شد که تصدی  امور کسب و کارهای مجازی را به خود فعالان در این حوزه بدهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی عوض پور درباره  فرآیند انتخاب اعضای این اتحادیه گفت: پس از برگزاری چندین جلسه ، فراخوانی مبنی بر ثبت نام نامزد های واجد شرایط داده شد. کسانی که ثبت نام کردند و براساس شرایط ۱۰ گانه  ماده ۳ آیین نامه نظام صنفی  مورد تایید واقع شدند می توانند تا روز رای گیری به صورت قانونی تبلیغ کنند.
عوض پور تصریح کرد :اسامی داوطلبان در اختیار رای دهندگان قرارمی گیرد ، در ضمن سیستم انتخاباتی به شکل  الکترونیکی ایستگاهی است که رای دهندگان می توانند با مراجعه به مکان های در نظر گرفته  شده به فرد مورد نظر خود رای بدهند.
دبیرکل اتاق اصناف ایران اضافه کرد: با توجه به پراکندگی  کسب وکارهای مجازی در سطح کشورعلاوه بر اتاق اصناف ایران که مسئولیت اجرایی این انتخابات را برعهده دارد؛ تعدادی از مراکز استان ها هم برای این منظور انتخاب شده اند ؛ استان های آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی، البرز ، اصفهان ، خراسان رضوی ، فارس و یزد مکان هایی هستند که با همکاری اتاق های اصناف و سازمان های صنعت و معدن تجارت محل رای گیری هستند.
عوض پور با اظهار اطمینان  درسلامت برگزاری الکترونیکی این انتخابات افزود: هدف اصلی از تشکیل این اتحادیه نه تنها دادن تصدی و اختیار به فعالان حوزه کسب و کارمجازی است ؛ بلکه با مدیریت افراد توانمند و متخصص  در راس این تشکل ،می توان  انتظار داشت  کسب و کار و تجارت الکترونیکی در مسیر صحیح و با سرعت بیشتری پیش رود.
وی اضافه کرد: حلقه مفقوده ارتباطی بین دولت  و فعالان حوزه کسب و کار مجازی این تشکل است ؛چنان که کارشناسان این حوزه می توانند از طریق مطالبات ؛ایده ها و پیشنهادات نوین خود را در اختیار مسئولین قرار دهند، در مقابل مسئولین با همکاری این تشکل دانش محور،از نظرات و نوآوری های ایشان در راستای اصلاح مقررات و قوانین ،توزیع محصول  و همچنین کمک به سیستم حمل و نقل و ترافیکی استفاده نمایند.
عوض پور همچنین اجرای قوانین مالیاتی براساس شفاف سازی اطلاعات را دیگر مزیت ایجاد اتحادیه کسب وکار مجازی دانست و گفت :این تشکل رابطی بین بازار و دولت خواهد شد.
دبیرکل اتاق اصناف از امکان اعتبار سنجی و اعتبار بخشی به کسب وکار سنتی  به عنوان امتیاز دیگر این نوع کسب وکار نام برد و گفت: با بررسی نیازهای دقیق و شناسایی رفتار مصرف کننده و تولیدمحصول  براساس نیازهای او، می توان گفت که این تشکل در کوتاه مدت در انتقال فرهنگ نیز بسیار موثر خواهد بود .
وی در پایان اضافه کرد : برای رفع ابهامات و دسترسی به اطلاعات بیشتردر خصوص این انتخابات ، سایت ایرانیان اصناف و اتاق اصناف در دسترس است.
شایان ذکر است؛ تعداد ۳۶ نفر نامزد که دارای احراز صلاحیت اعلام شده اند،  تا پایان روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه جاری مهلت قانونی برای تبلیغات را در اختیار دارند. همچنین تمام کسانی که دارای پروانه کسب معتبر در رسته فوق هستند می توانند در این رای گیری در روز مذکور ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در محل اتاق اصناف ایران و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، خراسان جنوبی ، فارس و یزد برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.