صفحه اصلی / شرکتهای دانش بنیان از تسهیلات ١١ درصدی این فرصت استفاده کنند

شرکتهای دانش بنیان از تسهیلات ١١ درصدی این فرصت استفاده کنند

 منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: در این بازدید هیأت مذکور با اطلاعات اجمالی در خصوص چگونگی فعالیت در واحدهای صنعتی و قابلیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آشنا شدند.
حسین نامور افزود: این هیأت اتریشی متشکل از اساتید دانشگاه ها، اقتصاددانان و سرمایه گذاران به منظور بررسی قابلیت های شهر بوشهر در راستای برنامه ریزی شهر هوشمند به استان بوشهر سفر کرده اند.
نامور همچنین در حاشیه بازدید نمایندگان شرکت اتریشی IAT از واحدهای تولیدی منطقه ویژه، گفت: با توجه به اینکه اتریش یکی از کشورهای توسعه یافته در عرصه هوشمندسازی خدمات شهری است لذا باید از این فرصت بهینه استفاده نمود و با تعامل و استفاده از تجربیات آنها به یک شهر هوشمند تبدیل شویم که البته رسیدن به این هدف به چند گام اساسی نیاز دارد.
وی افزود: حاکمیت هوشمند، انرژی هوشمند، ساختمان های هوشمند، سیستم حمل و نقل هوشمند، زیرساخت های هوشمند، فناوری هوشمند، بهداشت هوشمند و شهروندان هوشمند را از جمله عواملی عنوان کرد که لازمه یک شهر هوشمند است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هدف از ایجاد یک شهر هوشمند را بهبود کیفیت زندگی با استفاده از اطلاعات و فناوری شهری به منظور بهبود کارایی خدمات ارائه شده توسط دولت و برآوردن نیازهای ساکنان آن شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به تاریخ هفت هزار ساله بوشهر، بر همین اساس شهر بوشهر به عنوان شهر پایلوت در کشور انتخاب شد تا با استفاده از تجربیات این شرکت اتریشی، بوشهر به عنوان یکی از ۵ شهر هوشمند ایران در آینده ای نه چندان دور از این استعداد برخوردار شود و ما نیز به عنوان مجموعه اقتصادی، تولیدی و صنعتی در راستای رسیدن به این مهم گام خواهیم برداشت.
نامور با اشاره به اینکه بوشهر باید به جایگاه واقعی خود برگردد، افزود: تنها راه رسیدن به بوشهری هوشمند در مرحله اول خود مردم و فرهنگ سازی در این زمینه و در مرحله بعدی همکاری و هماهنگی همه مسئولان می باشد.
وی با اشاره به این موضوع که مدیران شرکتهایی که قادر به تولیدات دانش بنیان هستند می توانند از تسهیلات ١١ درصدی این فرصت استفاده کنند، گفت: ما با کمال میل آماده هرگونه همکاری در راستای حمایت از واحدهایی که در این زمینه آمادگی لازم را دارند هستیم و با تمام توان برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.