صفحه اصلی / تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت درست نیست

تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت درست نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدرضا نعمت‌زاده امروز ۱۹ مرداد در مراسم حمایت از صنایع کوچک و متوسط گفت: یکی از اقداماتی که در دولت یازدهم انجام شد، تصویب روز حمایت از صنایع کوچک بود که نشانگر اهمیت دادن به این بخش است.
وی افزود: در سال‌های اخیر تولید جزو اولویت‌ها بوده است و در همین راستا در سال قبل طرح رونق تولید برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی ابلاغ شد و امسال این طرح ادامه یافته است.
وزیر صنعت با اشاره به ادغام وزارت صنعت و بازرگانی عنوان کرد: این کار باعث شد تا همه تولیدکنندگان در بخش علی مختلف به یک چشم دیده شوند، هر چند اصناف از مزایای بیشتری برخوردارند.
وی اضافه کرد: اگر یک کالایی با کیفیت تولید شود کار مقدسی است و ما هم تلاش می کنیم تا موانع را بر طرف کنیم.
نعمت زاده ادامه داد: بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی کار خود را با یک بنگاه کوچک اقتصادی آغاز کردند و امروز چند هزار شاغل در شرکت های آنها مشغول به کار هستند و بیشتر شرکت‌های دولتی که ایجاد می‌شوند، موفق نبوده و در قالب شرکت های خصوصی مشکلاتی را ایجاد کرده اند. رفع موانع تولید برای بهبود وضعیت تولید در دستور کار بوده اما به هر حال مشکلات همچنان ادامه دارد و بزرگترین سرمایه یک واحد تولیدی صبر است که امیدواریم مشکلات به زودی حل شود.
وی اضافه کرد: معتقدم باقی ماندن وزارت صنعت، معدن و تجارت به همین منوال مهم است و تفکیک آن درست نیست چرا که بسیاری از کشورهای صنعتی حتی وزارتخانه‌های اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی را تحت عنوان وزارت اقتصاد برای سیاست گذاری بهتر تجمیع کرده اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.