سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / خبرنگاران در احساس امنیت جامعه نقش پررنگی دارند

خبرنگاران در احساس امنیت جامعه نقش پررنگی دارند

 
 که با حضور اصحاب رسانه در ستاد نیروی انتظامی ویژه کیش برگزار شد با تبریک این روز به خبرنگاران گفت: این حرفه به خبرنگارشأنی آسمانی می بخشد.
به گزارش کسب و کار نیوز وی با تاکید بر اینکه خبرنگار با ثبت وقایع زوال بخش به آن ها حیات ابدی می بخشد افزود: گاه یک عکس خبری مفهومی به اندازه یک کتاب در افکار عمومی تاثیر گذار است و یک گزارش خبری می تواند دنیا را متحول کند.
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش ذوق و استعداد، احساس مسئولیت، در نظر گرفتن مصالح جامعه، حرفه ای بودن، پرهیز از منفعت طلبی، پرهیز از تخریب، صداقت، امانتداری و شفافیت را از کلید واژه های خبرنگاری دانست و افزود: ذوق و استعداد در این حرفه از عشق نشأت می گیرد و ماوراء منفعت طلبی های مادی و دنیوی است.
وی مسئولیت پذیری و توجه به مسئولیت های اجتماعی را از دیگر ویژگی های خبرنگاران خواند و افزود: مسئولیت اجتماعی در هر جامعه ای بالاتر باشد افراد آن جامعه فرهیخته تر و رشد یافته تر خواهند شد.
جهانبخش تاکید کرد: زیباترین وجه احساس مسئولیت در وجود خبرنگار تجلی می یابد و این نکته ای بسیار ارزشمند و قابل توجه زیرا مسئولیت اجتماعی در مقابل پدیده های اجتماعی، ظرفیت ها، توانمندیها، شناخت فرصت ها و تهدیدها و پیشگیری ومقابله با آن ها بسیار مهم است.
وی با بیان اهمیت توجه دین مبین اسلام به خبر و حرفه خبرنگاری تصریح کرد: توجهی که به خبر و خبرنگاری در اسلام شده در هیچ مکتب دیگر دیده نشده است و بخشی از قرآن نیزابدی سازی و تثبیت رویدادهای زوال شدنی و حوادثی است در تاریخ روی داده است.
فرمانده نیروی انتظامی کیش با بیان اینکه حرفه ای بودن از اصول مهم خبرنگاری است افزود: تربیت اخلاقی خبرنگار برای ایجاد صلح جهانی تعریف یونسکو از خبرنگار حرفه ای است.
وی در نظر گرفتن مصالح عمومی جامعه را از دیگر ویژگی های مهم و اساسی حرفه خبرنگاری عنوان کرد و افزود: زمانی می توان ادعا کرد خبرنگاری حرفه ای است که مصالح جامعه خود را به خوبی شناخته و براین اساس اخبار خود را منتقل کند.
وی با اشاره به اینکه احساس امنیت بسیار ملموس تر و مهمتر از خود امنیت است افزود: خبرنگاران هم در ایجاد امنیت و هم د رایجاد احساس امنیت در جامعه نقشی پررنگ و اثر گذار دارند.
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش ادامه داد: دریافت بازخوردهای اجتماعی مثبت و منفی عملکرد در هیچ ارگان و سازمانی بدون خبرنگار ممکن نیست.
وی با تاکید بر اینکه افزایش سطح اطمینان مردم به پلیس سرمایه های اجتماعی پلیس را بالا می برد خاطر نشان کرد: ایجاد احساس امنیت و آرامش در میان جامعه و مردم از هنرهای خبرنگاران است که موجب انبساط روانی و بروز نشاط اجتماعی در جامعه می شود.
در پایان این مراسم  با اهداء هدایایی از سوی فرماندهی نیروی انتظامی از تلاش های خبرنگاران تقدیر شد

همچنین مطالعه کنید:

احیا و توسعه ۴۹۳ معدن کوچک مقیاس در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق اعلام ایمیدرو، این سازمان با همکاری وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.