صفحه اصلی / دولت یازدهم بانی مطالعات برای استخراج آب از لایه های عمیق است

دولت یازدهم بانی مطالعات برای استخراج آب از لایه های عمیق است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا نعمت زاده بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه ژئوفیزیک هوایی استان های خراسان رضوی و مازندران به شکل ویدئو کنفرانس در محل این وزارتخانه و با فرمان وی آغاز شد، اظهار داشت: شناسایی ظرفیت آبهای کارستی که در لایه های سخت زیر زمین قرار دارند، تا عمق ۵۰۰ متری در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: اجرای شناسایی آبهای کارستی و استخراج ان برای کمک به تامین اب شرب شهرستانها کم آب صورت می گیرد.
نعمت زاده اضافه کرد: کل ظرفیت آب کارستی به اندازه تامین آب شهری و شرب است و هزینه های بهره برداری از ان بیش از چاه های معمولی است .
وی گفت: پروژه استخراج آب از لایه های زیرین در منطقه کلات استان خراسان رضوی امروز اغاز شد و براساس وعده ای که به رییس جمهوری داده شده، با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه فعالیت خواهیم داشت.
** شناسایی معادن زیر زمینی 
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد در دوران جمهوری اسلامی و قبل از آن فعالیت در زمینه معادن زیر زمینی غیر از زغالسنگ نداشته ایم.
وی اضافه کرد: استان مازندران دارای پوشش گیاهی و جنگلی است که مانع از فعالیت های اکتشافی معدنی می شود، اما فعالیت زیر زمینی محدودیت ندارد.
نعمت زاده افزود: مطالعات برای شناسایی ذخایر زیر زمینی کشور برای نخستین بار صورت گرفته و انتظار می رود پیامد اشتغال، درآمد نیروهای محلی و اقتصاد ملی شود.
** اطلاعات دقیق زمین شناسی زمینه ساز سرمایه گذاری 
وزیر صنعت، معدن وتجارت خاطرنشان ساخت: پس از اجرای پروژه ژئوفیزیک هوایی، نوبت تحلیل و آنالیز داده ها است و چاپ نقشه ها تا زمینه ساز سرمایه گذاری لازم شود .
وی افزود: کارشناسان زمین شناسی برآورد کرده اند که ذخایر فلزی از جمله سرب و روی، آهن، قلع، طلا در استان مازندران وجود دارد.
عملیات شناسایی و پتانسیل یابی مواد معدنی در استان مازندران با عملیات برداشت ژئوفیزیک هوایی به میزان ۱۵ هزار کیلومتر خطی به درخواست شرکت سرمایه گذاری غدیر و با روش مغناطیس سنجی و رادیومتری امروز ( همزمان با روز خبرنگار ) در استان مازندران آغاز شد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.