صفحه اصلی / آموزش کسب‌وکارهای نوپا از دبیرستان شروع شود

آموزش کسب‌وکارهای نوپا از دبیرستان شروع شود

 که در اصفهان برگزار می‌شود، این بار دانش‌آموزان نخبه این استان هستند که به جمع استارت‌آپها می‌پیوندند تا قبل از ورود به فضای آکادمیک، دانش را به ثروت تبدیل کرده و پیرو سخنان مقام معظم رهبری گره‌ای از مشکلات اقتصادی بگشایند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدصادق بیجندی، معاون جهاد دانشگاهی در خصوص برگزاری رویداد جشنواره و نمایشگاه فناوری شهری، اظهار کرد: مجموعه رویدادهای کارآفرینی در حوزه‌های مختلف با توجه به توانمندی‌ افراد و نیازهای یک منطقه و پتانسیل موجود در جهاد دانشگاهی تعریف شده است، در این رویدادها استعدادهای مختلف شناسایی و به سمت کانون‌های شکوفایی خلاقیت، مراکز رشد و پارک علم و فناوری هدایت می‌شوند.
بیجندی افزود: در اکوسیستم کارآفرینی جهاد دانشگاهی از مرحله ایده تا تولید محصول همراه با یک استارت‌آپ پیش می‌رود و افراد را مورد حمایت قرار می‌دهد.
وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری جوانان، تصریح کرد: اگر این افراد هدایت نشوند، ممکن است خلاقیت و نوآوری به نتیجه مطلوب نرسد. خلاقیت و نوآوری زمانی محقق می‌شود که همراه با آموزش صحیح، هدایت و مشاوره باشد.
رییس سازمان تجاری‌سازی و فناوری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در پاسخ به این پرسش که چه ایده‌هایی می‌تواند به استارتتاپ تبدیل شوند، گفت: زمانی که یک فرد به یک ایده فکر می‌کند، هم‌زمان با او در دنیا ۱۷ نفر دیگر نیز به آن ایده فکر می‌کنند. ایده زمانی به محصول تبدیل می‌شود که همراه با فرایندهای برنامه‌نویسی، دریافت مشاوره، جمع‌آوری اطلاعات و … باشد.
بیجندی در خصوص تجاری‌سازی فناوری‌ها تصریح کرد: تجاری‌سازی در تمام کشور موضوعی جدید است، اما با حمایت‌های معاونت علمی‌وفناوری ریاست ‌جمهوری و برنامه‌هایی که در جهاد دانشگاهی برگزار شده است، در چند سال اخیر توجه بسزایی به بحث تجاری‌سازی شده است.
وی گفت: شرکت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه تجاری‌سازی موفق نیستند، این شرکت‌ها دارای ایده‌های خوب و برنامه‌ریزی مناسبی بوده‌اند، اما بازار هدف را به درستی شناسایی نکرده‌اند، جهاد دانشگاهی حلقه میان ایده و بازار را بررسی می‌کند تا شرکت‌ها و استارت‌آپها در زمان ارائه محصول دچار مشکل نشوند.
معاون جهاد دانشگاهی در خصوص برگزاری این رویداد برای مقطع دبیرستان، اظهار کرد: بیشتر رویدادهای کشور مختص دانشجویان یا افراد آزاد است و توجه زیادی به دانش آموزان نمی‌شود، در حالی که ورودی دانشگاه‌های کشور از آموزش و پرورش است. اگر بتوانیم ادبیات و مفاهیم رویداد استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نوپا را در دبیرستان آموزش و به دانش‌آموزان جهت دهیم، در دانشگاه‌ها اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
محمد نیلفروشان، رییس مرکز جشنواره فناوری‌های نوین شهری نیز با اشاره به توانمندی بالای شرکت‌کنندگان این جشنواره اظهار کرد: باید با تلاش و کوشش جمله «ما می‌توانیم» را، به منصه ظهور بگذاریم، جشنواره‌ برگزار شده فرصت مناسبی برای دانش آموزان است.
محمد نیلفروشان با اشاره به تصادفات جاده‌ای و مشکلات گاردریل‌ها از جمله قطع شدن دست و پای افراد در هنگام تصادف، افزود: در این جشنواره نرده‌های کامپوزیتی ارائه شده است که هم ایمن‌تر هستند و هم مشکلات گاردیل‌ها را ندارند، افراد در استارت‌آپها باید برای مشکلات موجود در جامعه بیندیشند و راه حل‌های جدید ارائه دهند.
وی با بیان اینکه مشکلات کشور با حضور جوانان حل می‌شود، گفت: سه نوجوان به دفتر او مراجعه کرده و با مطرح کردن توانایی ساخت پهپاد برای آتش‌نشانان، درخواست کمک کرده‌اند. به این منظور برای کمک به آنان جلسه‌ای را با مدیر آتش‌نشانی برگزار کردیم تا آن نوجوانان بتوانند طرح خود را ارائه دهند. اما مدیر آتش‌نشانی پس از چند دقیقه جلسه را ترک کرد.
مشاور شهردار اصفهان تصریح کرد: از پهپاد طراحی و ساخته شده توسط این نوجوانان رونمایی شد که این پهپاد قادر به حمل ۲۰ کیلو بار است، در حوادث آتش‌سوزی‌ اگر خودروی آتش‌نشانی ظرف ۲۰ دقیقه به محل حادثه برسد، این پهپاد در مدت زمان دو دقیقه به محل حادثه می‌رسد.
نیلفروشان با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، اقتصاد مقاومتی به معنای مرزشکن بودن است، به این معنا که تکنولوژی کشور در تمام جهان خواهان داشته باشد و جوانان‌ ما در دنیا دارای اعتبار باشند.
در ادامه وجیهه لوح موسوی، معاون فناوری و هوشمندسازی آموزش و پرورش اظهار کرد: این جشنواره نخستین تجربه آموزش و پرورش در استارت‌آپ است، دانش‌آموزان تیزهوشی که دارای طرح هستند در این جشنواره شرکت کردند، اما از قبل هدفمند نبودند و کسی از آنها حمایت نکرده است.
لوح موسوی افزود: خوشحالیم که با مفهوم استارت‌آپ آشنا شدیم و توانستیم شاهد رشد و تقویت طرح‌های دانش آموزان در این جشنواره باشیم و دانش‌آموزان این تجربه را کسب کنند که قبل از این که وارد دانشگاه شوند به اهداف خود برسند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش پتاسیل‌های زیادی در زمینه استارت‌آپ دارد و اگر بتوانیم این زمینه را از دانشگاه به آموزش و پرورش منتقل کنیم، می‌توانیم در پایان هر هفته با برگزاری استارت‌آپ به بهبود و تقویت ایده‌های دانش‌آموزان کمک کنیم.
اولین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نوین شهری از ۱۳ تا ۱۵ مرداد ماه به مدت سه روز در نمایشگاه بین‌المللی پل شهرستان برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.