صفحه اصلی / توجه به جوانان و بانوان در اتاق اصفهان مورد توجه فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان

توجه به جوانان و بانوان در اتاق اصفهان مورد توجه فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران،  رئیس اتاق اصفهان از توجه ویژه به حوزه جوانان و بانوان در اتاق این استان خبر داد و اعلام کرد که این موضوع مورد توجه فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان قرار گرفته است.
کمیته داوران فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، پروژه‌های برتر اتاق‌های بازرگانی جهان در ۴ زمینه را معرفی کرده است که از ایران پروژه اتاق اصفهان در بخش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و پروژه اتاق شیراز در زمینه اشتغالزایی و توسعه کسب و کار به بخش نهایی راه یافته است.
رئیس اتاق اصفهان در مورد جزئیات پروژه این اتاق که به میان ۴ پروژه برتر در بخش مسولیت اجتماعی بنگاه‌ها راه یافته، گفت: به همت واحد امور بین الملل و با مشارکت شورای عالی جوانان، شورای عالی بانوان و مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اتاق اصفهان (spx)، پروژه مشارکت اجتماعی این اتاق همراه اتاق‌های بازرگانی انگلستان، برزیل و هندوستان به مرحله نهایی رقابت اتاق‌های جهان در سیدنی استرالیا راه یافت.
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی اعلام کرد: توجه ویژه به حوزه‌های جوانان و بانوان از جمله اهدافی است که طی سال‌های اخیر در کشور و به تبع آن در اتاق‌های بازرگانی مورد توجه بود. در اتاق اصفهان از ابتدای دوره هشتم اهتمام به برنامه‌های جوانان و بانوان به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت اتاق معرفی و با جدیت دنبال شد. بنابراین با هدف دستیابی به توسعه پایدار، توان اتاق بر حوزه جوانان و بانوان متمرکز شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: پس از اعلام فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) برنامه‌های اتاق اصفهان در این حوزه از جمله شهر فیروزه‌ای و دختران توانا، دورۀ بازرگانان کوچک، رویداد در مسیر موفقیت، فعالیتهای واحدSPX  و سایر فعالیتهای اتاق به صورت هدفمند مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت اتاق بازرگانی اصفهان در بخش پروژه مسئولیت اجتماعی (CSR) در این رقابت‌ها شرکت کرد و با توجه به کیفیت مستندات ارائه شده به فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) توانست از بین ۲۷ کشور و ۵۳ پروژه به همراه اتاق‌های بازرگانی انگلستان، برزیل و هندوستان در جمع اتاق راه یافته به مرحلۀ نهایی قرار گیرد.
وی افزود:در این رویداد دو سالانه که بزرگترین همایش بین المللی بخش خصوصی به شمار می رود، نمایندگان اتاق های بازرگانی، تشکل ها و بنگاه های تجاری جهان درباره مسائل مهم به تبادل نظر خواهند پرداخت و این کنگره فرصتی بی نظیر برای شبکه‌سازی تجاری بین‌المللی و آشنایی با مسئولان اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیا و چهره‌های شاخص اقتصادی کشورهای مختلف است.
سهل آبادی در خصوص محورها و شرایط حضور اتاق های بازرگانی در این رقابت جهانی اظهار داشت: ۵۷ اتاق‌ بازرگانی از ۲۳ کشور توسعه‌یافته و درحال‌توسعه در این رقابت‌ها حضور دارند که در ۴ گروه شامل مسئولیت اجتماعی (CSR)، اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکار، تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و فعالیتهای غیرمتعارف به رقابت می پردازند.
دور نهایی رقابت‌ها در شهریورماه سال جاری هم‌زمان با دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان در سیدنی برگزار خواهد شد. کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان هر دو سال یک‌بار توسط فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان(WCF) و با حضور هزاران نفر از نمایندگان بخش خصوصی کشورهای عضو و همچنین برخی از سران سیاسی، اقتصادی و صنعتی جهان برگزار می‌شود و طی آن علاوه بر تبادل تجارب و اطلاعات و انجام ملاقات تجاری رو در رو مهم‌ترین مسائل و چالش‌های اقتصادی روز دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران، به‌عنوان داور‌اصلی بهترین پروژه‌های گروه پروژه‌های غیرمعمول در رقابت‌های نهایی کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان حضور دارد. سلطانی در آذر ۱۳۹۵در انتخابات شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، به مدت سه سال به عضویت این شورا در‌آمد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.