صفحه اصلی / ضرورت نگاه تخصصی رسانه‌ها به حوزه راه و شهرسازی

ضرورت نگاه تخصصی رسانه‌ها به حوزه راه و شهرسازی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی، در دیدار با اهالی رسانه استان،  با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاری را شغل مهمی برشمرد و گفت: این رسالت سنگین در مواقع بحران بیش از پیش ملموس می‌شود.
وی افزود: توسعه پایدار جامعه و امنیت ملی برای همه افراد جامعه حرف اول را می‌زند از این رو اخبار منتشر شده نیز باید زمینه توسعه پایدار و امنیت ملی را بیش از پیش فراهم کند.
شارقی تصریح کرد: بنا نیست اخبار سانسور شود اما بیان هر مطلبی به جامعه کمک نمی‌کند و گاهی مسائل خیلی کوچک بزرگ می‌شود و این در عصر انفجار اطلاعات مسائل موجود و امنیت فکری جامعه را مخدوش می‌کند. این هنر خبرنگار است که باید مسائل را با نگاه دقیق، حتی منتقدانه صحیح هنر خبری منعکس کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بر ضرورت تخصصی شدن فعالیت خبرنگاران حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد و گفت: خبرنگاران باید نسبت به مسائل این حوزه اشرافیت داشته باشند چون اگر خود را به دانش حرفه مرتبط مسلط کنیم جامعه کمتر درگیر تنش‌های روحی و روانی می‌شود. خوب نوشتن به معنای مطلوب نوشتن نیست و ارزش خبر زمانی است که به واقعیت نزدیک‌تر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به کثرت و تعدد نشریات در استان مرکزی با تاکید بر اینکه رسانه باید ارزش کار و رسالت خود را به خوبی درک کند، افزود: رسانه در جامعه امروزی نیازمند ارتقای فرهنگی و شناخت نیاز کنونی جامعه در ارائه محتوا به مردم است.
شارقی، اخلاق را مهمترین اصل در جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: اگر در جامعه محوریت و تمرکز بر روی اخلاق استوار شود حجم وسیعی از مشکلات قابل برطرف شدن است.
وی عنوان کرد: مجموعه‌های خدمت‌رسان استان مرکزی و دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی استان مرکزی دستاوردهای بسیاری در حوزه اجرایی داشته‌اند به طوری که در مجموعه راه و شهرسازی در چند سال اخیر تلاش ما برای حل مشکلات مردم بوده که همین امر سبب تحقق دستاورد و اجرای پروژه‌های بسیاری بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: انعکاس درست، خلاقانه و هنرمندانه رسانه‌ای مهمترین اتنتظاری است که در یک تعامل دوسویه با رسانه‌های استان مرکزی انتظار داریم و امیدواریم این نشست نقطه آغازی براین موضوع باشد.
شارقی افزود: از این پس نشست‌های دوره‌ای با خبرنگاران و مدیران مسئول را در دستور کار قرار می‌دهیم تا با ارتباط بیشتر برنامه‌ریزی تخصصی را براساس نگاه خود اصحاب رسانه استان انجام دهیم و کار رسانه را از جنس رسانه‌ها پی بگیریم.
تعامل راه و شهرسازی با رسانه‌ها افزایش می‌یابد
همچنین مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به ضرورت ارتباط روابط عمومی و رسانه‌ها گفت: صاحبان اندیشه و ایده علوم ارتباطات مهمترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال را تلاش برای انتشار فعالیت‌ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان یا مجموعه از دیگر سو برشمرده‌اند.
افسر عزیزیان افزود: بر این اساس، هر یک از مسئولان روابط عمومی‌ها باید در تعامل و همکاری با رسانه‌های جمعی به اشتراک نظر درباره ارائه و انتقال بخشی از رویدادهای مرکز یا مجموعه کاری خود دست یابند.
وی تصریح کرد: تلاش متقابل روابط عمومی مجموعه‌ها و سازمان‌های اجرایی در رسانه‌های جمعی علاوه بر تولید اخبار مستند، جریان سازی‌های خبری است.
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی  با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه امروزی گفت: امروزه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا در حال حاضر رسانه‌ها به عنوان یک ابزار و امکان اطلاع‌رسانی محض، کم کم جای خود را به یک ابزار هدایتگر جریانات داده است.
وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم و در عین حال اصلی روابط عمومی‌ها انعکاس اخبار و رویدادهای سازمانی به مخاطبان از طریق رسانه‌ها ست که به همین دلیل بخش ارتباط با رسانه‌ها از بخش‌های مهم و ضروری مجموعه روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی است که بدون آن روابط عمومی از وظیفه اصلی خود دور خواهد ماند.
عزیزیان بیان کرد: رابطه دوسویه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها  با یک رویکرد مشترک اطلاع‌رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزه‌های اطلاع‌رسانی مشترک دارند، به گونه‌ای که روابط عمومی به عنوان منبع پیام و تأمین کننده اطلاعات برای رسانه‌ها و رسانه‌ها نیز انعکاس‌دهنده حوزه فعالیت و عملکرد اجرایی هستند.
وی تصریح کرد: بدیهی است درک مشترک انتظارات و محدودیت‌های رسانه‌ها و روابط عمومی از حوزه عملکرد وظایف سازمانی و پذیرش این مهم که رکن اصلی اطلاع‌رسانی و پذیرش آن از سوی مخاطبان در گرو اعتمادسازی است و می‌تواند، در جهت تعمیق مناسبات سالم، سازنده و به دور از مسایل حاشیه‌ای همکاری دامنه‌داری را فراهم کند که ایجاد این بستر و تحقق این امر از وظایف و رسالت‌های خطیر واحد ارتباط با رسانه‌هاست.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.