صفحه اصلی / ورود نخستین شرکت اروپایی به طرح برندسازی پمپ بنزین های کشور

ورود نخستین شرکت اروپایی به طرح برندسازی پمپ بنزین های کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, منصور ریاحی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح برندسازی (زنجیره مدیریت پمپ بنزین ها) و مشارکت شرکت های خارجی در این طرح، بیان داشت: یک شرکت یونانی- رومانیایی از طریق شراکت با یک شرکت داخلی وارد طرح برندسازی شده است.
وی افزود: اکنون، تعداد زیادی پمپ بنزین به صورت شخصی اداره می شود که مشکلاتی را ایجاد می کند، اما از طریق ساماندهی آنها در قالب چند برند، مشخص امکان ارایه بهتر خدمات برای مشتریانشان فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یادآور شد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، از طریق اجرای طرح برند، کیفیت ارایه خدمات را در پمپ بنزین ها افزایش دهد، همچنین نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت از طریق این طرح، تسهیل می شود.
پیش از این نیز ریاحی به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته بود: شرکت شل (انگلیس-هلند) نیز تمایل به مشارکت با ایران در فروش سوخت هواپیما دارد و مذاکراتی را نیز در این باره با ایران داشته است.
وی افزوده بود: شرکت شل تمایل دارد سوخت هواپیما را از ایران تحویل گرفته و در فرودگاه های حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه به فروش برساند، بدین ترتیب این شرکت می تواند سوخت را نه فقط در فرودگاه بین المللی امام (ره) بلکه در سایر مناطق نیز عرضه کند.
با توجه به شیوه اداره جایگاه های عرضه سوخت در کشور که به شکل سنتی و فردی است، قرار شده است با استفاده از تجربه سایر کشورها، طرح برندسازی پمپ بنزین ها اجرا شود.
اکنون نزدیک به ۳۶۰۰ جایگاه عرضه فرآورده نفتی (بنزین و گازوییل) و ۲۴۰۰ جایگاه عرضه سی.ان.جی (گاز مایع) در کشور فعالیت می کنند؛ به عبارتی ۶ هزار جایگاه، به خودروها سوخت رسانی می کنند که همگی آنها طرف حساب وزارت نفت به شمار می روند اما نظارت منسجمی بر آنها وجود ندارد.
با اجرای برندسازی، چند شرکت شماری از جایگاه های عرضه را زیر پوشش خود قرار می دهند.
به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تاکنون ۵۳ شرکت در سراسر کشور به عنوان برند، تاییدیه ایجاد جایگاه های زنجیره ای را دریافت کرده اند و می توانند در قالب طرح برند فعالیت خود را آغاز کنند.
در تهران نیز نزدیک به ۱۰ جایگاه در قالب سه برند فعال شده اند.
در طرح برندسازی، شرکت های زنجیره ای توزیع سوخت، ابتدا قیمت یکسانی را از رانندگان می گیرند اما در آینده، خدمات شرکت ها و جایگاه ها ارزیابی و تلاش می شود فضایی رقابتی بین جایگاه ها در چگونگی ارایه خدمات و اخذ هزینه ها شکل گیرد.
بر اساس این طرح، برندها می توانند ۲۰ درصد جایگاه های کشور، ۳۰ درصد جایگاه های استان و ۵۰ درصد جایگاه های هر شهرستان را در اختیار داشته باشند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.