صفحه اصلی / نوربخش: اگر انتخابی قانون است چرا اجرا نمی‌شود

نوربخش: اگر انتخابی قانون است چرا اجرا نمی‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ناصر نوربخش با بیان اینکه فدراسیون به‌دنبال این بود که انتخابی تیم ملی را قانونمند کند و برای آن فرآیند تعریف کردند، افزود: قبلاً برخی انتقاد می‌کردند که آقای بنا خودرأی است و انتخابی تیم ملی را زیاد ملاک قرار نمی‌دهد اما الان مشاهده شده که در برخی اوزان دست کادرفنی باز است و با توجه به سلیقه خودشان نفرات را انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: مقام نخست انتخابی تیم ملی به‌طور ۱۰۰ درصد ملاک نیست و کادرفنی به دنبال این است که نظر خودش را اعمال کند و در این مسیر بعضی وقت‌ها قوانین را دور می‌زنند و در این چند سال ندیده‌ام که فرآیند انتخابی به‌طور کامل اجرا شود.
نوربخش تأکید کرد: فلسفه انتخابی تیم ملی و فرآیند قانونمندی آن به‌خاطر این بود که کشتی‌گیرها سرخورده نشوند و کسی که در انتخابی قهرمان می‌شود نتیجه کارش را ببیند اما اینکه فارغ از انتخابی نفرات تیم ملی مشخص شوند، روند خوشایندی نیست.
این مربی لرستانی با بیان اینکه اگر قانون درست است باید اجرا شود و اگر غلط است چرا آن را مصوب کرده‌ایم، افزود: کشتی‌گیری که با دلایلی فارغ از بحث انتخابی تیم ملی برای حضور در پیکارهای مهم برگزیده شود و نتیجه نگیرد، ما(کادرفنی) بدهکار می‌شویم و باید جواب پس بدهیم.
وی یادآور شد: اگر سال‌های گذشته توانستیم کشتی فرنگی را بر سکوی اول المپیک و جهان قرار بدهیم به دلیل زحمت، تلاش، برنامه‌ریزی اصولی و کار علمی بود اما الان که کشتی‌گیرها با هر شرایط آمادگی و تمرینی بخواهند نتیجه بگیرند و کادرفنی هم با آن مشکلی نداشته باشد، یک مقدار واقع‌بینانه نیست.
نوربخش اضافه کرد: البته ما جوان‌های خوب و بااستعدادی داریم و اگر به اردوهای تیم ملی راه پیدا ‌کنند و چیزی به داشته‌هایشان اضافه نشود، فایده‌ای ندارد و به‌نظرم در این مدت محدود این امر میسر نخواهد شد.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه در رقابت‌های جهانی قرعه خیلی مهم است، افزود: نمی‌توانیم توقع سال‌های قبل را از این تیم داشته باشیم. دیدگاه من این است که هر تیمی می‌خواهد در مسابقه‌ی مهمی شرکت کند باید برنامه یک ساله داشته باشد و به کشتی‌گیرها فرصت بدهند که با تمرین‌های خوب و مداوم به آمادگی کامل برسند نه اینکه در طول سال پنج، شش بار در مسابقه شرکت و وزن کم کنند.
وی تصریح کرد: کشتی‌گیر در طول سال یک‌بار می‌تواند به اوج آمادگی برسد و اگر چند بار وزن کم کنند، بدون شک این آمادگی میسر نخواهد شد و طبیعی است. حمید سوریان هیچ‌وقت در مسابقه شرکت نمی‌کرد مگر در رقابت‌های مهم و به همین دلیل نتیجه می‌گرفت و اوج آمادگی‌اش را در پیکارهای جهانی و المپیک نشان می‌داد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.