صفحه اصلی / داد و ستد ۲۲ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

داد و ستد ۲۲ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در معاملات امروز، شرکت های خودرویی با استقبال سهامداران روبرو شدند به طوری که خپارس (پارس خودرو)، خودرو (ایران خودرو) به همراه نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان) و شتران (پالایش نفت تهران)، بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.
اما فولاد (فولاد مبارکه)، پاکشو (گروه صنعتی پاکشو) و اخابر(مخابرات) با بیشترین تاثیر منفی، مانع اوج گیری بیشتر شاخص شدند.
در معاملات امروز بیش از ۵۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در ۴۵ هزار و ۴۳۶ نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۸ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۳۰ واحد بالا رفته است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۲۳ واحد بالا و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۱۹۱ واحد رشد کرده است.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، ۱۰۱ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۱۵۶ واحد افزایش یافت.
بیشترین ارزش معاملات امروز به گروه خودرو با معامله ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال تعلق داشت. گروه فلزات اساسی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال و رایانه به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.
 
** داد و ستد ۲۲ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در نخستین روز معاملاتی هفته جاری دادوستد نزدیک به ۱۶۰ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران بود که ارزشی بالغ بر یک هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال را رقم زد. 
شاخص کل فرابورس ایران نیز در معاملات امروز کمتر از یک واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۹۳۰ واحدی ایستاد.
بیش از ۴۲ هزار اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش افزون بر ۳۲ میلیارد ریال نیز خرید وفروش شدند که تسه فروردین ۹۶ نیز با دادوستد بیش از ۲۸ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۲۲ میلیارد ریال به لحاظ حجم و ارزش در صدر تابلو تسهیلات مسکن قرار گرفت

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.