صفحه اصلی / ۵هزارمیلیاردتومان وام بافت فرسوده

۵هزارمیلیاردتومان وام بافت فرسوده

 را به صورت وام نوسازی بافت فرسوده پرداخت می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی گفت: در روزهای اخیر هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی برای اعطا به انبوه سازان ابلاغ شد که در واقع اتفاق بزرگی برای حمایت از انبوه‌سازان در نوسازی بافت‌های فرسوده محسوب می شود.
وی افزود: جلساتی را با بانک مرکزی و معاونت اجرایی درخصوص دو مصوبه داشتیم که اعطای تسهیلات به انبوه سازان یکی از آنها بود و توسط بانک مرکزی انجام شد. مصوبه دوم هم به میزان هزار میلیارد تومان که امیدواریم ابلاغ شود تسهیلات برای مردم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نحوه تأمین تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده گفت: بانک مسکن از محل استمهال مسکن مهر مبلغ هزار میلیارد تومان به اضافه ۴ هزار میلیارد تومان که خودش اضافه می‌کند تسهیلات نوسازی ۱۲ درصد به مالکان و ساکنان بافت های فرسوده پرداخت می کند.
ایزدی پرداخت این تسهیلات را فرصتی کم نظیر برای انبوه سازان و خریداران مسکن در بافتهای فرسوده دانست و گفت: ساز و کاری که این مصوبه در نظر گرفته تضمین فروش برای انبوه سازان فراهم می‌کند زیرا با توجه به سود ۸ درصد قطعا تقاضا برای خرید این واحدها بالا می رود. انبوه سازی که می‌خواهد در این بافتها پروژه‌ای را شروع کند با استفاده از سرمایه‌گذاری خرد از طریق مالکان وجوهی دریافت می‌کند، خودش هم پولی می‌گذارد و اگر دو سپرده ۴۰ میلیون تومانی در بانک بگذارد ۱۶۰ میلیون تومان وام با سود ۸ درصد دریافت می کند که در تاریخ ایران بی‌سابقه است.
وی تصریح کرد: وجود ۲.۶ میلیون مسکن خالی در کشور نشان می دهد که انبوه سازان تاکنون راه را اشتباه رفته اند لذا باید از این به بعد در سرمایه‌گذاری دقت کنند. قطعا بافت فرسوده بهترین نقطه برای سرمایه گذاری است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به آمار رو به رشد پروانه های ساختمانی در بافت فرسوده تهران گفت: آمار پروانه صادره در کل شهر تهران از ابتدای سال جاری تا الان منفی بوده اما در مناطق ۱۱ و ۱۲ معادل ۵۶ درصد رشد داشته است. این نشان می‌دهد سرمایه گذاران متوجه شده‌اند باید کجا ورود کنند.
ایزدی به رشد متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۲ اشاره و خاطرنشان کرد: گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در تیرماه سال جاری نشان می دهد بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۲ با ۱۳ درصد افزایش تعلق دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.