صفحه اصلی / بازدید اکبر ترکان مشاور رییس جمهور از منطقه آزاد ارس

بازدید اکبر ترکان مشاور رییس جمهور از منطقه آزاد ارس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، اکبر ترکان ابتدا پارک مسافر و زمین چمن مصنوعی در منطقه آزاد ارس را در زمینی به مساحت یک هکتار و ۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح کرد و فعالیت این مجموعه رسما آغاز شد.
پس از آن مشاور رییس جمهور با حضور در محل پروژه فرهنگسرای (خانه فرهنگ و هنر ارس) در دست احداث این منطقه با مراحل ساخت این پروژه آشنا شد. این فرهنگسرا در ۵ طبقه و ۵۴۹۰ متر مربع زیر بنا ساخته می شود.
ترکان هم چنین از عملیات عمرانی و اجرایی فاز دوم پارک درنا، پارک مشاهیر و پارک مینیاتور در حاشیه رود ارس بازدید کرد. کل مساحت این پارک ۱۰.۶ هکتار است که مساحت فاز اول آن ۳ هکتار است که قبلا به بهره برداری رسیده و مساحت فاز دوم پارک ۷.۶ هکتار در دست احداث قرار دارد. هم چنین مساحت فضای سبز این پارک در مجموع ۵.۸ هکتار است. باغ موزه مینیاتور هم در ۵۵۰۰ متر مربع و باغ موزه مشاهیر در ۳۸۰۰ متر مربع در فاز دوم پارک درنا ساخته می شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه بازدید از پروژه های منطقه آزاد ارس؛ مجتمع ویلایی «آسمان ارس» را افتتاح کرد. این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ساخته شده است.
کلنگ زنی مجموعه ورزش های زورخانه ای منطقه آزاد ارس نیز از دیگر برنامه های امروز بود که ایرج حاتمی عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس کلنگ آن را به زمین زد. این زورخانه در ۱۸۰۰ متر مربع و با اعتبار ۸ میلیارد ریال ساخته می شود.
آغاز بهره برداری از سامانه ضد بارش تگرگ در دشت گلفرج یکی دیگر از برنامه های مشاور رییس جمهور بود.
تعداد ۸ دستگاه ضد تگرگ نصب شده مساحت ۸۰۰ هکتار از اراضی این دشت را پوشش خواهد داد. در سه سال اخیر ۱۴ دستگاه ضد تگرگ با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در باغ های دشت گردیان نصب شده است و برای نصب دستگاه های جدید، مبلغ ۳ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال هزینه شده است.
ترکان هم چنین از پروژه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در ارس بازدید کرد. این مدرسه با ۴۰ درصد پیشرفت در ۱۷۲۵ مترمربع و ۲ میلیارد تومان هزینه ساخت قرار است تا بهمن ماه سالجاری به سیستم آموزشی این منطقه اضافه شود.
پروژه تامین روشنایی مسیر پارک کوهستان تا پارک درنا نیز از دیگر پروژه های انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس بود که مورد بازدید قرار گرفت. این مسیر ۱۸۰۰ متری با اعتبار ۶ میلیارد ریال به سیستم روشنایی مجهز شده است.
محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و معاونین و مدیران این سازمان در این بازدیدها، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور را همراهی کردند.
در این سفر در مجموع ۱۳ پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح می شود.
فردا (جمعه) بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.