صفحه اصلی / اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک در گلستان

اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک در گلستان

برگزاری برنامه‌های متعدد در سال ۹۶ همانند سال‌های گذشته با همکاری دستگاه‌های مرتبط تداوم می‌یابد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان، علی زینلی گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران، توجه به ایمنی وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی در روستاها، ارتقای فرهنگ ایمنی وانت بارها و آموزش مدارس حاشیه راه‌ها بخشی از این برنامه‌هاست.
به گفته وی، این برنامه‌ها با اولویت روستاهای در حاشیه راه‌های اصلی و از محل اعتباراتی که سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور برای این منظور در نظر گرفته، اجرا می‌شود.
زینلی درباره جزئیات اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها توضیح داد: برای ایمن‌سازی فیزیکی محیط اطراف مدارس و آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، آشکارسازی و اطلاع‌رسانی به رانندگان نسبت به مکان مدارس با نصب علائم افقی و عمودی در حاشیه مدارس انجام شده و همچنین، پخش تیزر برای اطلاع‌رسانی عمومی از طریق سیمای گلستان، نصب بنر، توزیع اقلام آموزشی نظیر بازی‌های پازل، بروشور، لوح فشرده و … ، آموزش‌های عملی در پارک‌های ترافیکی گرگان و گنبد و استفاده از کامیون‌های سیار برای اجرای برنامه‌های طنز با موضوعات ترافیکی در محل‌های عمومی و مدارس حاشیه راه‌ها از کارهای دیگری است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط برای ارتقای فرهنگی ایمنی تردد دانش آموزان انجام شده و در سال جاری نیز تداوم دارد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: برای توجه به ایمنی ادوات کشاورزی، طی چندسال اخیر تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان به امضا رسیده که در این تفاهم‌نامه با همکاری پلیس راه، شوراها و دهیاری‌ها، آموزش کشاورزان و مالکین و نصب برچسب احتیاط بر ادوات کشاورزی برای دیده شدن این وسایل در حال انجام است.
به گفته زینلی، همچنین اداره‌کل هرسال آموزش‌هایی را به رانندگان وانت بارها همراه با نصب تجهیزات ایمنی بر روی این وسایل جهت ارتقای فرهنگ ایمنی آنان در دستور کار دارد.
وی افزود: علاوه بر این طرح‌ها، کنترل نامحسوس و محسوس وسایل نقلیه شامل معاینه فنی و تجهیزات، صحت مدارک و مهار بار را در سطح جاده‌ها و پایانه‌های مسافربری اجرا می‌کنیم.                                    

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.