صفحه اصلی / اوپل، رسما به گروه پژو-سیتروئن فروخته شد

اوپل، رسما به گروه پژو-سیتروئن فروخته شد

از امروز، اوپل و واکسال به‌طور رسمی بخشی از گروه خودروسازی پژو و سیتروئن (Groupe PSA) هستند. PSA مالکیت این برندها را از جنرال موتورز در قراردادی به ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد یورو (۲.۶ میلیارد دلار آمریکا) به دست آورده است. این قرارداد در ماه مارس امسال بسته شد، اما اخیرا به اجرا رسید. دلیل جنرال موتورز برای فروش اوپل و واکسال روشن است؛ چرا که این شرکت پول کافی برای اداره و گذراندن امور این دو برند آلمانی و انگلیسی نداشت.
گروه خودروسازی PSA تمایل دارد که ساختار این شرکت‌ها را تغییر دهد. پژو سیتروئن در نظر دارد بودجه عملیاتی این شرکت‌ها را تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۲ درصد و تا سال ۲۰۲۶ به میزان ۶ درصد افزایش دهد. خرید اوپل به بخش اروپایی بازار گروه PSA تا ۱۷ درصد شتاب می‌بخشد و آن را به دومین خودروساز بزرگ اروپایی پس از فولکس واگن تبدیل می‌کند.  این قرارداد باعث بهبود ارزش اقتصادی PSA نیز خواهد شد که تقریبا به میزان ۱.۸ میلیارد یورو (۲ میلیارد دلار) در زمینه‌ی تولید، تحقیق و توسعه است.
کارلوس تاوارس رئیس هیئت مدیره PSA، می‌گوید:
امروز شاهد تولد یک قهرمان واقعی در اروپا هستیم، ما برای بازگشت اوپل و واکسال به سودآوری کمک خواهیم کرد و هدف ما قرار دادن معیارهای صنعتی جدید با همدیگر است. اوپل آلمانی باقی می‌ماند، واکسال هم انگلیسی باقی خواهد ماند.
مقاله‌های مرتبط:
معامله انجام شد؛ اوپل و واکسال به گروه خودروسازی پژو سیتروئن فروخته شد
برنامه‌ جنرال موتورز برای فروش برندهای واکسال و اوپل به PSA
روشن است که امضای این قرارداد تأثیر خوبی بر بازار آینده‌ی خودرو در اروپا و جهان خواهد گذاشت. به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا گروه خودروسازی پژو سیتروئن می‌تواند برندهای زیان‌ده اوپل و واکسال را که از جنرال موتورز خریداری شده‌اند، نجات دهد. دومین خودروساز بزرگ اروپایی حالا با بزرگ‌تر کردن گروه تولیدی خود، به رقابت با فولکس‌واگن و دست‌یابی به بازارهای فروش بزرگ‌تر فکر می‌کند.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.