صفحه اصلی / هشدار روحانی محور رسانه ها شد

هشدار روحانی محور رسانه ها شد

روز یکشنبه در رسانه های این منطقه از جهان بازتاب یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'استار' مالزی در مطلبی با تیتر 'روحانی در ایران دومین دوره را آغاز کرد، ترامپ علیه توافق هسته ای متهم شد'، نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که روز گذشته به صورت رسمی دوره دوم فعالیت خود را آغاز کرد، آمریکا را متهم به تلاش برای از بین بردن توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی کرد. 
این روزنامه انگلیسی زبان مالزی به نقل از رئیس جمهوری اسلامی ایران، نوشت که این اقدام انتحار سیاسی 'دونالد ترامپ' خواهد بود. 
تارنمای 'مالای میل آنلاین' نیز در گزارشی نوشت: روحانی که با وعده تعامل بیشتر ایران با جهان توانست در انتخابات ماه مه سال جاری به پیروزی دست یابد، در مجلس این کشور و با حضور هیات های خارجی از جمله مقامات ارشد اروپایی سوگند یاد کرد. 
این تارنمای مالزیایی همچنین به نقل از رئیس جمهوری کشورمان نوشت: عدم تعهد آمریکا برای اجرای توافق هسته ای اثبات می کند که واشنگتن شریک قابل اعتمادی برای جهان و حتی متحدان قدیمی خود نیست. 
خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نیز در خبری به حضور 'پاندیکا امین مولیا' رئیس پارلمان این کشور در آیین تحلیف رئیس جمهوری اایران پرداخت و نوشت که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دومین دوره خود را پس از پیروزی در انتخابات ماه مه سال جاری آغاز کرد. 
این خبرگزاری همچنین با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه مالزی در این آیین، نوشت: پیش بینی می شود دیدار مقامات رسمی مالزی در ایران بتواند روابط دوجانبه موجود و به ویژه سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور را تقویت کند. 
تارنمای روزنامه 'سان دیلی' نیز با بازتاب اخبار مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران، نوشت که حسن روحانی پیش از این مراسم با 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدن کرد. 
این روزنامه انگلیسی زبان مالزی نوشت: روحانی با توجه به تحریم های جدید آمریکا خواستار تلاش بیشتر به منظور حفظ توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت های جهانی شد. 
این روزنامه همچنین به نقل از روحانی نوشت که ایران در نقض توافق هسته ای پیشقدم نمی شود، اما هنگامی که آمریکا در پایبندی به تعهدات خود وفادار نیست ایران نیز ساکت نمی ماند. 
رسانه های چاپی، دیداری و شنیداری اندونزی نیز از جمله خبرگزاری رسمی این کشور (آنتارا) و روزنامه 'جاکارتا گلوب'به بازتاب این مراسم پرداختند.
تارنمای 'جاکارتا گلوب' با انتشار عکسی از مراسم تحلیف حسن روحانی، نوشت که رئیس جمهوری ایران دومین دوره خود را آغاز کرد و از اروپا خواست با 'ترامپ' همراه نشوند. 
این روزنامه اندونزیایی نوشت: روحانی که با وعده تعامل بیشتر ایران با جهان و ایجاد اشتغال بیشتر در انتخابات ماه مه پیروز شد، دومین دور ریاست جمهوری خود را آغاز کرد. 
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) نیز با اشاره به حضور دو هیات عالیرتبه از مقامات اندونزی به دستور 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری و 'ستیا نوفانتو' رئیس مجلس نمایندگان اندونزی در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، نوشت که روحانی روز شنبه در آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود آمریکا را به تلاش برای تضعیف توافقات هسته ای با کشورهای بزرگ متهم کرد.
براساس این گزارش رئیس جمهوری ایران گفت: کسانی که می خواهند توافق هسته ای را پاره کنند باید بدانند که در واقع طومار عمر سیاسی خود را پاره کرده اند.
'آنتارا' همچنین اعلام کرد که 'لوهوت بینسار پنجاهیتن' وزیر ارشد هماهنگ کننده امور دریایی اندونزی و فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور که در این مراسم حضور داشت با مقامات ایران در مورد ۲ پروژه مذاکره می کند.
براساس این گزارش، دو بلوک نفتی در ایران با ذخایر سه میلیارد بشکه نفت که شرکت ملی نفت اندونزی خواستار فعالیت در آن است از محورهای مذاکرات این فرستاده ویژه با مقامات ایران خواهد بود.
تارنمای 'نیوز دات کام' استرالیا نیز در خبری ضمن اشاره به وعده حسن روحانی برای تعامل بیشتر با جهان در آیین تحلیف، نوشت که توافق هسته ای ایران و قدرت های غربی در سال ۲۰۱۵ باعث لغو تحریم ها علیه ایران شد. 
این تارنما با اشاره به اینکه این توافق بزرگترین دستاورد روحانی در دوره نخست ریاست جمهوری اش بوده است، نوشت که روحانی تلاش زیادی برای محافظت از این توافق در قبال سیاست خشن آمریکا علیه ایران بکار برده است. 
تارنمای 'اس.بی.اس' استرالیا نیز با بازتاب خبر مراسم تحلیف حسن روحانی نوشت: در حالی که وی خواستار تلاش بیشتر بار محافظت از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ شد دومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد. 
این تارنمای خبری نوشت که در بین ایرانیان، توجه واقعی اکنون به ترکیب کابینه حسن روحانی است. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.