صفحه اصلی / طرح تحول سلامت و برجام مهمترین دستاورد دولت یازدهم است

طرح تحول سلامت و برجام مهمترین دستاورد دولت یازدهم است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا,  محمدآقاجانی  افزود: دستاوردهای طرح تحول سلامت بسیار زیاد است. به قدری اجرای این طرح در بهبود سطح سلامت مردم موثر بوده است که شخص رئیس جمهوری دو هفته پیش در جشنواره عمران سلامت اعلام کرد که این طرح زنده است و حتما با قوت و جدیت در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا می کند.
وی گفت: رئیس جمهوری حتی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری نیز بار دیگر بزرگترین دستاورد دولت یازدهم را اجرای طرح تحول سلامت و برجام اعلام کرد. چنین اظهار نظری برای مسئولان و همکاران حوزه سلامت جای افتخار و خوشبختی دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: همه این اتفاقات نشان می دهد که شخص رئیس جمهوری بر ادامه طرح تحول سلامت و ضرورت آن تاکید دارد. انتظار مردم نیز این است که این طرح در دولت دوازدهم ادامه پیدا کند و باید برنامه دولت آینده برای تکمیل طرح تحول سلامت اعلام شود.
آقاجانی گفت: اقدامات زیادی در دولت یازدهم در قالب طرح تحول سلامت انجام شد، ۲۴۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه شد، ۶۶۰۰ پزشک متخصص در سراسر کشور توزیع شدند، ۲۴ هزار تخت بیمارستانی اضافه شد و داروهای زیادی زیر پوشش بیمه و حمایت دولت قرار گرفت.
وی افزود: شاید بتوان میوه و ثمره همه این اقدامات را اجرای برنامه درمان سریع سکته قلبی و مغزی اعلام کرد زیرا برای اجرای این طرح مهم، نیازمند ایجاد امکانات و تمهیدات مفصلی بوده و هستیم که همه آنها در قالب طرح تحول سلامت در طول چهار سال گذشته انجام شد.
آقاجانی گفت: دسترسی مردم به درمان سریع سکته قلبی در ۳۵ شهر و ۵۴ بیمارستان کشور دستاورد کوچکی نیست، کشور ترکیه بعد از سالها و در حالی که بسیار زودتر از ایران برنامه درمان سریع سکته قلبی (درمان زیر ۶ ساعت) را اجرا کرده است، تاکنون فقط به اجرای این طرح در ۱۸ شهر توفیق یافته است در حالی که ایران طی دو سال( از سال ۹۴ تاکنون) طرح درمان سریع سکته های قلبی را در ۵۴ بیمارستان و ۳۵ شهر به اجرا گذاشته است، درمان سریع سکته مغزی نیز در همین تعداد بیمارستان اجرا شده است و تعداد مراکز مجری این طرح در ایران تقریبا دو برابر ترکیه است.
وی افزود: با این اقدامات ایران اکنون در زمینه درمان سریع سکته های قلبی و مغزی، کشور اول منطقه خاورمیانه است، البته هنوز تا کامل شدن این طرح راه زیادی در پیش داریم. با اجرای طرح درمان سریع سکته های قلبی سال گذشته بیش از ۲۰ هزار فرد دچار سکته قلبی نجات پیدا کردند و درمان شدند اما انتظار این است که تعداد افرادی که از مزایای این طرح استفاده می کنند و نجات می یابند حداقل به ۴۰ هزار نفر در سال برسند.
آقاجانی گفت: بهترین روش درمان سکته قلبی در دنیا روش پریمری آنژیوپلاستی است. در این روش فرد دچار سکته قلبی در کمتر از ۶ ساعت به بخش کت لب بیمارستان منتقل می شود و با روش آنژیوپلاستی عروق کرونر گرفته شده باز می شود.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، وی در پایان افزود: البته اجرای این طرح در شهرهای کوچک میسر نیست و نمی توانیم امکانات آنژیوگرافی در همه شهرهای کوچک فراهم کنیم بنابراین روش دیگر استفاده از داروهای ضد لخته خون یا داروهای جدید ترومبولیتیک است که در این طرح جدیدترین داروهای ترومبولیتک که با استفاده از تکنولوژی مهندسی ژنتیک تولید شده اند در اورژانس بیمارستان های شهرهای کوچک برای افراد مبتلا به سکته تزریق می شود تا با حل شدن لخته خون، فرد نجات پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.