صفحه اصلی / کاهش ۶۰ درصدی بازسازی خانه‌های قدیمی در تهران

کاهش ۶۰ درصدی بازسازی خانه‌های قدیمی در تهران

 و پایین آمدن قدرت خرید مردم دیگر افراد کمتری به دنبال بازسازی یا تغییر دکور خانه های خود هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت فعالان این صنف گفت: تمام صنوف کشور تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصاد کشور قرار گرفته‌اند و صنف ما نیز به سبب این که به طور مستقیم با ساخت و ساز ارتباط دارد از وضعیت بغرنج تری برخوردار است.
بهروز چوداری میلانی ادامه داد: صنف ما علاوه بر ساختمان های نوساز در سازهای قدیمی نیز فعالیت می کند اما امروزه به دلیل افزایش فشار زندگی و پایین آمدن قدرت خرید مردم دیگر افراد کمتری به دنبال بازسازی یا تغییر دکور خانه های خود هستند و اگر کاری هم صورت بگیرد در ساختمان های نوساز است.
وی تصریح کرد: صنف ما نزدیک به ۳ سال است که در رکود به سر می برد و میزان فعالیت و فروش ما نسبت به سال گذشته ده درصد کمتر شده و نسبت به قبل از رکود ۵۵ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است اما با این وجود ما هنوز با افزایش مالیات رو به رو هستیم. به طور مشخص در بخش بازسازی خانه های قدیمی اعم از کلی یا جزئی شاهد کاهش ۶۰ درصدی بوده ایم.
چوداری گفت: در سال ۹۴ مالیات ما ثابت ماند اما در سال ۹۵ پس جلسات متعدد که اتحادیه و اتاق اصناف با سازمان امور مالیاتی داشت اعلام کردند افرادی که زیر یک رقم خاص فروش داشته اند مالیات آنها ۸ درصد افزایش پیدا خواهد و بقیه فعالان دفاتر آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از آنجایی که اکثر افراد از بررسی دفاتر هراس داشتند فروش خود را زیر رقم مشخص شده اعلام کردند.
وی تصریح کرد: ساخت و ساز در کشور ما یک صنعت مادر محسوب می شود و در کنار آن هزاران خدمات دیگر وجود دارد اگر این صنعت رونق بگیرد اقتصاد کشور حرکت خواهد کرد.
چوداری در خصوص شکایات مردمی واصله به این اتحادیه گفت: شکایت‌ها پس از ثبت در سازمان صنعت و معدن استان به ما برای کارشناسی ارجاع داده می شود و در مرحله اول ما سعی می کنیم با دعوت از دو طرف به صورت کدخدا منشی موضوع را حل کنیم اما اگر نشد پرونده  با نظر کارشناسی اتحادیه جهت تعیین تکلیف به دادگاه تعزیرات فرستاده می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.