صفحه اصلی / استخراج ۳۵ میلیون تن سنگ سولفور از معادن سرچشمه و میدوک کرمان

استخراج ۳۵ میلیون تن سنگ سولفور از معادن سرچشمه و میدوک کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا محمد حسنی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس و کارکنان ایرنا کرمان با اشاره به روند بسیار سخت تولید مس افزود: از ۳۵ میلیون تن سنگ سولفور استخراج شده طی فرآیند استحصال تقریبا ۷۷۵ هزار تن کنستانتره مس تولید می شود که از این میزان ۲۲۰ هزار تن مس خالص بدست می آید که این امر بیانگر سخت و طاقت فرسا بودن کار معدن است.
وی مهمترین هدف شرکت ملی مس را علاوه بر افزایش تولید و اجرای طرح های توسعه ای، صیانت از سرمایه ها و نیروی انسانی و تجهیزات شرکت عنوان کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ نیروی انسانی به طور مستقیم در مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار هستند.
وی با تاکید بر اینکه تجهیزات و نیروی انسانی ۲ سرمایه مهم شرکت مس سرچشمه است تصریح کرد: البته نیرو و سرمایه انسانی اهمیت بیشتری دارد و با برنامه ریزی بلند مدت و دقیق سعی کردیم بهره وری در این بخش را بالا ببریم و با آموزش نیروی انسانی، هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات و مصرف انرژی کاهش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه رفاه کارکنان برای شرکت ملی مس اهمیت زیادی دارد افزود: این شرکت برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای خانواده بزرگ مس سرچشمه دارد و در حوزه ورزش کارکنان نیز هزینه و سرمایه گذاری کرده است و اعتقاد داریم کارکنان باید جسم و روح سالمی داشته باشند.
وی تصریح کرد: موضوع مسئولیت اجتماعی در مجتمع مس سرچشمه پر رنگ دنبال شده است و صنعت به دلیل تغییر در اکوسیستم منطقه وظیفه دارد به جامعه خدمت رسانی و در مسائل مختلف کمک کند.
مدیر شرکت مس منطقه کرمان گفت: در همین راستا باند دوم جاده رفسنجان به شهربابک به طول ۱۱۰ کیلومتر با سرمایه گذاری مستقیم شرکت مس سرچشمه به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان در مدت پنج سال ساخته شد.
وی تصریح کرد: در حوزه ورزش سالانه در منطقه کرمان حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه تیم های ورزشی و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان در ساخت اماکن ورزشی در شهرهای کرمان، رفسنجان و شهربابک هزینه شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنین شرکت مس از دانشگاه های علوم پزشکی، کرمان، رفسنجان، شهربابک، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر مراکز حمایت کرده و این اقدامات را افتخاری برای خود می داند.
حسنی با اشاره به اجرای طرح های افزایش بهره وری در شرکت افزود: درصدد کاهش مصرف برق و آب هستیم و ۲۵۰ میلیارد تومان برای طرح جامع آب برای کاهش مصرف هزینه شده که در نتیجه آن سرانه مصرف آب از متوسط جهانی پایین تر آمده است.
وی تاکید کرد: در بحث محیط زیست پروژه های استحصال اسید، جذب غبار و الکترو فیلترها برای صیانت از محیط زیست و سرمایه های ملی و منابع انرژی در دست انجام است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، رویکرد اعتدال را در پیش گرفته و ما نیز امیدواریم بتوانیم با انعکاس صحیح و بموقع فعالیت ها و توفیقات اقتصاد مقاومتی استان، نشاط و امید را در جامعه افزایش دهیم. 
بهنام احمدی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید یک جامعه شاد و با نشاط داشته باشیم، از این رو هر فرد و دستگاهی در حد توان خود باید تلاش کند تا جوانان ما با شور و نشاط بیشتری در توسعه کشور مشارکت کنند. 
در این دیدار که به دعوت مجتمع مس سرچشمه برگزار شده بود، رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان از بخش های مختلف معدن و کارخانه های تولید مس سرچشمه بازدید کردند و علیرضا فصیحی پور پاریزی و محمدرضا رجب پور از کارمندان با سابقه این مجتمع، بخش های مختلف و چگونگی فعالیت آنها را برای خبرنگاران تشریح کرد. 
معدن مس سرچشمه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان و ۵۰ کیلومتری جنوب رفسنجان و در ناحیه مرکزی رشته کوه زاگرس قرار گرفته ‌است.
معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی معدنی جهان محسوب شده و بزرگ‌ترین تولیدکننده مس ایران است و بخش‌های تولیدی مجتمع مس سرچشمه عبارت از معدن، تغلیظ، ذوب، پالایشگاه و ریخته‌گری‌ها و لیچینگ است. 
این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می‌رود و ذخیره زمین‌شناسی آن، بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط هفت دهم درصد برآورد شده‌ است.
سالانه حدود ۶۳ میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که ۲۱ درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد و همچنین ۴۲ نوع ماده معدنی از ۳۸۰ معدن این استان استخراج می شود که مس، سنگ آهن، زغال سنگ ،کرومیت و تیتانیوم از جمله مواد معدنی شاخص این استان است. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.