صفحه اصلی / قاسمی: ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی آمریکا را برای خود محفوظ می‌دارد

قاسمی: ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی آمریکا را برای خود محفوظ می‌دارد

و با صبر، طمانینه و تدبیر لازم و با خردورزی تمام و در راستای منافع مردم و امنیت ملی کشور اقدام خواهد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به دنبال امضای لایحه تحریم‌های مجالس سنا و نمایندگان آمریکا علیه ایران توسط رییس جمهور آن کشور، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با محکوم کردن این اقدام واپسگرایانه، نامشروع، غیرمنطقی و مغایر با تمامی اصول انسانی و قوانین بین المللی، آن را یکی از آخرین نمونه اقدامات ضد ایرانی در آمریکا و خصومتی دیگر علیه مردم با فرهنگ و تمدن ایران و توهینی به تمامی مردم آزاده جهان دانست.
قاسمی با تاکید بر این واقعیت که قانون اخیر، اجرای موفقیت آمیز برجام را متاثر می سازد و مورد انتقاد کشورهای مختلف از جمله شرکای آمریکا است، اظهار داشت: این حرکت زور ورزان آشوب طلب و عناصر افراطی و بد اندیش حاکم بر ایالات متحده آمریکا یک بار دیگر یکجانبه گرایی و دشمن خویی بی منطق آمریکایی را به نمایش گذاشت.
قاسمی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون نظارت بر برجام و تصمیمات متخذه در مقابله با قانون اخیر آمریکا هم گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهد کرد و بزودی سلسله اقدامات مقابله ای کشور توسط مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. ایران در برابر اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کرده و چون همیشه و با جدیتی تمام در جهت ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه بی امان با تروریسم در مسیر صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه تلاش می کند و به هیچ وجه اجازه موفقیت به سیاست‌های توسعه طلبانه و ثبات زدا را به دیگران نخواهد داد.
بهرام قاسمی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا را برای خود محفوظ می دارد و با صبر، طمانینه و تدبیر لازم و با خرد ورزی تمام و در راستای منافع مردم  و امنیت ملی  ایران در زمان مقتضی اقدام خواهد نمود. وی گفت: بی شک جمهوری اسلامی ایران در دام توطئه های مثلث شوم استکبار – صهیونیسم و تروریسم وهابی نخواهد افتاد.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان به دولتمردان آمریکا توصیه کرد به‌جای فرافکنی و ایران ستیزی، به فکر حل و فصل بحران های عدیده داخلی این کشور باشند و از جنجال آفرینی و غوعا سالاری های تجربه شده و بی حاصل بپرهیزند و صلح و امنیت جهانی را بیش از این به مخاطره نیاندازند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.