صفحه اصلی / مهمان جدید «سی‌وپنج» جیرانی

مهمان جدید «سی‌وپنج» جیرانی

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی برنامه اینترنتی سی‌ و پنج، این برنامه ساعت ۲۱ شنبه‌ها به صورت زنده روی دو سامانه‌ تی‌وی‌نت و آی‌نت پخش می‌شود و در قسمت قبلی آن که شنبه ۷ مردادماه پخش شد هومن سیدی میهمان سومین برنامه ۳۵ بود.
پیمان قاسم‌خانی فیلمنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون است که اخیرا اولین فیلم سینمایی‌اش وارد شبکه نمایش خانگی شده است. «خوب،‌ بد، جلف» با فروش ۱۶ میلیارد تومانی در رتبه سوم جدول فروش فلیم‌های پرفروش سال ۹۶ قرار گرفت.
قاسم‌خانی در سال ۱۳۷۰ دوره فیلمنامه‌نویسی را در مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس گذراند. فیلمنامه‌های فیلم‌های سینمایی من زمین را دوست دارم، بوی خوش زندگی (بازنویسی)، نان و عشق و موتور هزار  برای ابوالحسن داوودی و فیلمنامه سریال هتل برای مرضیه برومند و «خانه ما» برای مسعود کرامتی از جمله فیلمنامه‌هایی بود که پیمان قاسم‌خانی را به عنوان یک فیلمنامه‌نویس موفق در سال‌های دهه ۷۰ مطرح کرد.
او برای نوشتن فیلمنامه دختری با کفش‌های کتانی (۱۳۷۷) جایزه بهترین فیلمنامه‌نویسی را از جشن خانه سینما دریافت کرد و پنج سال بعد برای نوشتن فیلمنامه مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را در کارنامه‌اش ثبت کرد.
سرپرستی نویسندگان مجموعه پاورچین به کارگردانی مهران مدیری باعث موفقیت و محبوبیت این سریال در تلویزیون شد. همکاری موفق پیمان قاسم‌خانی و مهران مدیری در مجموعه‌های شب‌های برره، باغ مظفر و مرد هزار چهره ادامه داشت و این سریال‌ها را به سریال‌های محبوب تلویزیون و شبکه نمایش خانگی تبدیل کرد.
فیلمنامه فیلم‌هایی همچون طبقه حساس، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، شیش و بش، ورود آقایان ممنوع، سن پترزبورگ، نقاب، مکس و عاشقانه از دیگر کارهای او است.
قاسم‌خانی کارگردانی را با ساخت  فیلم کوتاهی به نام هزارپا با بازی بهاره رهنما، مهران مدیری، سروش صحت و پگاه آهنگرانی تجربه کرد تا به کارگردانی اولین فیلمش در سال ۹۴ رسید. او فیلم «خوب، بد، جلف» را سال ۹۴ با بازی حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی و ویشکا آسایش ساخت که در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.