صفحه اصلی / پرداخت تسهیلات در قالب تسهیلات حمایتی به اصناف تولیدی به زودی

پرداخت تسهیلات در قالب تسهیلات حمایتی به اصناف تولیدی به زودی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز چهارشنبه در دومین گردهمایی اصناف  استان مرکزی که در شهرستان تفرش برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلات کشور در بخش اقتصاد مربوط به تعدد قوانین می شود که بعضا درتعارض با هم قرار دارند.
وی با بیان اینکه در چهارسال گذشته بویژه در دوسال اخیر جایگاه و نقش اصناف در اقتصاد کشور به خوبی برای مسئولان روشن شده است، افزود: امروز اصناف به  عنوان رکن اصلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح است و در تدوین برنامه های توسعه ای و تصمیم گیری های دولت نقش ایفا می کند.
فاضلی با تشریح اقدامات انجام شده  اتاق اصناف ایران در سال های اخیر اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم ، تغییر در فهرست اسامی مشاغلی است که در سال ۶۲ مصوب شد از تخفیف های بیمه ای بهره مند شوند که شامل ۳۸ رسته صنفی بود اما با تلاش های انجام شده اتاق اصناف در دو سال گذشته ، اکنون با اصلاحات اسامی رسته های صنفی این تعداد به ۶۰ رسته رسیده که امیدواریم در دولت دوازدهم این رقم تا ۱۲۰ رسته افزایش یابد.
وی تصریح کرد: صنعت کشور طی دو دهه اخیر از تسهیلات و بودجه های دولتی بهره مند شده اما بنگاه های صنفی حتی یک ریال از بودجه های دولتی استفاده نکردند ولی با این وجود موفق به ایجاد بیش از ۶.۵ میلیون شغل کرده اند. اکنون اگر دولت بخواهد یک شغل ایجاد کند حداقل به ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد در حالی که برای ایجاد میلیون ها شغل در کشور نیاز به سرمایه سنگینی است.
فاضلی از نهایی شدن اصلاح قانون نظام صنفی  با مشورت اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن وتجارت خبر داد و گفت: به زودی این اصلاحیه تقدیم هیات دولت خواهد شد. در این اصلاحات به جایگاه والای اصناف توجه جدی شده است.
وی سرمایه در گردش صنوف کشور را ۶۰۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: اصناف در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی در زمینه ایجاد اشتغال در مقام اول قرار دارند و با تعامل خوبی که بین اصناف و دولت وجود دارد، اصناف جایگاه والای خود را در اقتصاد را پیدا می کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود بودجه اتاق های اصناف در بخش بازرسی و نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: اتاق های اصناف بازار را با دست های خالی و بدون بودجه به خوبی اداره کردند که لازم است مسئولان کشور قدردان این مسئله باشند.
فاضلی افزود: در حوزه آموزش برخی اتحادیه های صنفی دارای دانشکده شده اند اما اصناف با سه میلیون واحد صنفی و داشتن ۲۴میلیون نفوذ جمعیتی لازم است موضوع آموزش را بیش از پیش جدی تلقی کنند و سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
وی ادامه داد: در حوزه پوشاک، چرم و کفش در زمینه آموزش اقدامات مهمی آغاز شده و اجرایی شده به طوری که اکنون بسیاری از واحدهای صنفی وارد بازارهای جهانی شده اند.
فاضلی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی مردم محور کردن اقتصاد که تاکنون به طور کامل عملی نشده و هنوز ۱۰ درصد آن هم تحقق نیافته است. تا اقتصاد به مردم واگذار نشود، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.
وی درباره طرح مسایلی در خصوص بیمه تامین اجتماعی در صنوف اظهار کرد: بر اساس تفاهمات انجام شده، اتاق اصناف ایران در آینده نزدیک عضو شورای عالی کار می شوند. اصناف با داشتن بیش از ۳ میلیون واحد صنفی باید یک نماینده در شورای عالی کار داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص بسته حمایتی از صنوف هم گفت: پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنوف تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده که به زودی اجرایی خواهد شد.
فاضلی افزود: اتاق اصناف ایران بتازگی واحد مدیریت کسب و کارهای نوین را راه اندازی کرده و در این خصوص می توانیم بر مشکلات فائق آییم.
وی بر لزوم تدوین استراتژی در باره ارتباط مشخص بین بنگاه های کوچک و بزرگ و همچنین تدوین استراتژی در تامین تا توزیع کالا در کشور تاکید کرد.
رئیس اتاق اصناف ایران در این گردهمایی که فرماندار تفرش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی و روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان حضور داشتند، به سوالات مختلف روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان پاسخ داد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.