صفحه اصلی / تمدید پروانه اقامت بیش از یک هزار اتباع خارجی در کیش

تمدید پروانه اقامت بیش از یک هزار اتباع خارجی در کیش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا جزیره کیش؛ پس از بررسی مدارک در اداره امور اتباع خارجه سازمان منطقه آزاد کیش، تعداد ۶۵۶ فقره پروانه اقامت صادر، یک هزار و ۳۹ پروانه تمدید و یک هزار و ۵۰۴ پروانه اقامت تجدید و ۴۴۳ فقره پروانه اقامت غیر مجاز ابطال شده است.
اتباع خارجی برای ورود مستقیم به منطقه آزاد کیش از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز، نیاز به اخذ قبلی روادید ندارند و در صورتی که قصد اقامت بیش از ۱۴روز در کیش را داشته باشند، نیاز است حداکثر تا روز دهم با مدارک مورد نیاز به دفتر امور اتباع خارجه سازمان منطقه آزاد کیش واقع در ساختمان کیش ایر مراجعه کنند.
در همین راستا، مسئولان این اداره جهت پاسخویی به ۳۳۷ نفر از مراجعان برای اخذ راهنمایی و در صورت لزوم هماهنگی با ادارات ذیربط، همکاری کردند.
همچنین تعداد ۳۱ نفر از اتباع خارجی آمایش شده سرزمین اصلی در جزیره کیش اعلام حضور کردند.
اداره اتباع امور خارجی سازمان منطقه آزاد کیش و ماموران نیروی انتظامی هر ماهه از محیط کاری شرکت ها و پروژه های عمرانی که از اتباع خارجی استفاده می کنند، بازدید به عمل می آورند و در صورت مشاهده کارگر خارجی غیر مجاز و بدون پاسپورت بر اساس مقررات و جرایم وزارت کار و امور اجتماعی پروانه کار آنها ابطال می شود.
کارفرمایان این اتباع خارجی روز اول به ۱۸۰ هزار تومان جریمه نقدی و در صورت تکرار بکارگیری دوباره کارگران غیر مجاز به ازای هر روز این جریمه ۱۰ برابر می شود و در صورت تداوم این کار، کارفرمایان متخلف به شش ماه حبس محکوم می شوند.
اتباع خارجی ساکن کیش از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، ترکیه، فیلیپین، ازبکستان، انگلستان و چین در پروژه های عمرانی، شرکت های نفتی، بندری و سایر شرکت ها به فعالیت مشغول هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.