صفحه اصلی / ضرورت تاسیس صندوق‌های ریسک‌پذیر در شرکت‌های دانش بنیان

ضرورت تاسیس صندوق‌های ریسک‌پذیر در شرکت‌های دانش بنیان

 با معاونت علمی در خصوص سرمایه گذاری در طرح‌های دانش بنیان و فناورانه اظهار کرد: ما بحث جدیدی در خصوص تامین وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان شروع کردیم و این کار به منظور فعال شدن پروژه‌های این شرکت‌ها با پرداخت وام است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی بیان کرد: در گذشته جذب سرمایه گذار در شرکت های دانش بنیان صورت می گرفت اما ما برای حل مشکل جذب سرمایه گذار، در گام اول امضای تفاهم نامه ای با سازمان بورس انجام دادیم و صندوق‌های ریسک پذیر در شرکت های دانش بنیان تاسیس کردیم و تا به امروز حدود هفت صندوق راه اندازی شده است.
دلیری افزود: امکان ارتقای محصول با سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد که با تحقق این امر تابلو اختصصاصی در سازمان بورس ایجاد شده تا جذب سرمایه گذار بهتر شود.
وی تاکید کرد: معاونت علمی ۵۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان را در تابلو بورس می‌پردازد.
دلیری ادامه داد: ورود به نهاد‌های مالی و بانک‌ها از دیگر اقدامات معاونت علمی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان بود و در قدیم سرمایه گذاری به روش سنتی با ایجاد
وی اظهار کرد: مراکز رشد و استارت آپ‌ها می‌توانند نیاز کشور را فراهم کنند و به همین خاطر سرمایه گذاری بر روی این شرکت‌ها می تواند در رشد علمی کشور و ارتقای سطح شرکت‌های دانش بنیان موثر باشد.
دلیری عنوان کرد: باید تحت عنوان مراکز شتاب دهنده از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت کنیم.
وی ادامه داد: راه اندازی مراکز نوآوری، شتاب دهنده، سرمایه گذاری بر روی شرکت های دانش بنیان از جمله اقدامات این مجموعه است.
دلیری یاد آور شد: امیدوارم در حوزه دانش بنیان کارگروه‌های بیشتری در زمینه جذب سرمایه گذار ایجاد شود.
سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان سبب اشتغال و کارآفرینی
در ادامه مراسم محمد کاظم چغازردی مدیر عامل بانک سپه گفت: سرمایه گذاری بر روی شرکت های دانش بنیان سبب کارآفربنی در کشور می‌شود و ما سرمایه گذاری مستقیم در ایده‌های کاربردی را در دستور کار قرار داده ایم.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاری باید درحوزه تولیدات داخلی باشد تا مسئله اقتصاد مقاومتی محقق شود.
چغازردی گفت: شرکت تامین سرمایه در درآمد زایی و سرمایه گذاری در ایجاد ایده و دانش نخبگان فعالیت خوبی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.