چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اختصاص ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای سکونتگاه‌های غیررسمی همدان

اختصاص ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای سکونتگاه‌های غیررسمی همدان

 و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا قرایی در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان با بیان اینکه محدوده‌های بازآفرینی استان همدان در پایان سال گذشته مصوب و در ستاد بازآفرینی مطرح و به تصویب رسید اظهار کرد: تعداد محلات محدوده بازآفرینی استان شامل ۹۵ محله در استان است که برای شهرستان همدان ۱۸ محله و برای شهرستان ملایر ۱۳ محله مصوب شده است.
وی با بیان اینکه محدوده‌ها و محلات با ارزش و تاریخی استان توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان‌ها پیگیری شده است افزود: هم‌اکنون ۱۸ تا ۲۲ محله نیمه‌جان تاریخی در همدان وجود دارد.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: در همدان ۲۰ محله و در ملایر هفت محله و در مجموع در استان ۶۵ محله قدیمی و باارزش در شناسایی اولیه شناخته شده که باید در نخستین قدم طرح احیای بهسازی و بازآفرینی محلات تاریخی ابلاغ و مصوب شود.
وی در خصوص ساخت پیاده‌راه‌ها به عنوان یک محرک شهری با پتانسیل بالا نیز گفت: اولویت کار پیاده‌راه‌سازی در استان برای شهرستان‌های مختلف مشخص شده که برای همدان دو پیاده‌راه میدان امام و خیابان اکباتان، در شهرستان ملایر سه پیاده‌راه و در نهاوند دو پیاده راه مصوب شده که باید شهرداری‌ها پیگیری لازم را برای احداث انجام دهند.
قرایی ادامه داد: در مجموع ۱۷ پیاده‌راه در استان برای ساخت مصوب شده که تهیه طرح معماری بهسازی و بازآفرینی این پیاده‌راه‌ها بر عهده ستاد بازآفرینی است.
وی تصریح کرد: بازنگری طرح تفصیلی و جامع شهرهای همدان اسدآباد و تویسرکان نیز قرار است با رویکرد بازآفرینی تهیه و به تصویب برسد.
معاون اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص پروژه‌های زیرساختی محله‌های طرح کرامت استان نیز یادآور شد: این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی به نمایندگی از سپاه پاسداران در راستای کمک به ساماندهی محلات با مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۵ پروژه به همدان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی در محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی شامل احداث فرهنگسراها، پارک‌ها، مراکز درمانی و … نیز با اعتبار ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.
قرایی با بیان اینکه تشکیل کارگروه تخصصی تعیین محدوده فیزیکی تهیه و اجرای طرح‌های هادی در حریم شهرها به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است افزود: اخیراً در اختیار قرار دادن تسهیلات جدید به انبوه‌سازان در محلات قدیمی توسط بانک مسکن تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت مسکن ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال تسهیلات ۲۰۵ واحد برای نوسازی در محدوده بازآفرینی لغو شده است بیان کرد: این تسهیلات امسال توسط بانک مسکن در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص عملکرد دستگاه‌های مختلف در ستاد بازآفرینی نیز گفت: تاکنون ۲۱ دستگاه با این ستاد با هزینه ۵۲ میلیون ریال در قالب فعالیت‌های فرهنگی عمرانی اقتصادی اجتماعی و کالبدی همکاری داشته‌اند که امیدواریم برنامه دستگاه‌ها و ادارات در سال جاری در محدوده بازآفرینی شهری به اداره کل راه و شهرسازی به زودی ابلاغ شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.