صفحه اصلی / توسعه پروازهای فرامرزی از فرودگاه سنندج

توسعه پروازهای فرامرزی از فرودگاه سنندج

محمد جوادی
 تا ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی این استان چند پروژه را نیز افتتاح و رونمایی کند.
به گزارش خبرنگار اعزامی «کسب‌وکار» از سنندج، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان کردستان مورد استقبال مقامات استانی و محلی قرار گرفت و در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج گفت: برای افتتاح چند طرح عمرانی به سنندج سفر کردم و خیلی خوشحالم که در خدمت نمایندگان محترم و مردم این شهر هستم.
وی با اشاره به سفر خود با ناوگان ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: امروز آغاز عملیاتی پروازهای تهران- سنندج با ناوگان ATR هماست و ان‌شاءا… تا ۳ هفته آینده پرواز در این مسیر با هواپیمای جدید ATR برقرار می‌شود. آخوندی خبر داد که در این سفر قرار است ۵ قطعه از کریدور شماره ۱۰ افتتاح شود و گفت: ۳۰۰ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰ در این استان است که درصدد هستیم از میزان پیشرفت این پروژه مطلع شویم. وزیر راه و شهرسازی همچنین خبر داد: علاوه بر بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های راهسازی بازدیدی از روند اجرای محور سنندج- مریوان خواهد داشت.
وی گفت: بررسی وضعیت مسکن مهر استان و همچنین اجرای طرح بازآفرینی شهری دیگر برنامه‌های من در سفر یک‌روزه به استان است. وزیر راه وشهرسازی را در این سفر داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و همچنین خیرا… خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور و نمایندگان استان در مجلس همراهی کردند.
 توسعه زیرساخت‌های ریلی و هوایی در سنندج با هدف تکمیل کریدور شماره ۱۰
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح بخشی از کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان خبر داد: با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی و ریلی در این استان از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواستم تا برنامه‌ریزی دقیقی برای آغاز پروازهای فرامرزی از فرودگاه سنندج به کشورهای همسایه داشته باشد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۷۵ کیلومتر از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه به عنوان بخشی از کریدور شماره ۱۰ گفت: در ابتدا از مهندسان، مشاوران و پیمانکاران که زحمت زیادی را در ساخت و تکمیل این کریدور دارند، تشکر می‌کنم. اینکه با وجود همه تنگناهای مالی ماموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، قابل تقدیر است.
 وی با بیان اینکه همواره گفته‌ام زاگرس یک خطه تمدنی برای ایران است، افزود: تاریخ ایران و تمدن ایرانشهری همواره به این خطه مدیون است. آثاری با بیش از ۲ هزار سال قدمت در کردستان وجود دارد که نشان‌دهنده سهم بالای استان در پایداری تمدن ایرانشهری است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همواره بیش از مسائل عمرانی و فیزیکی این منطقه ظرفیت انسانی و فرهنگی آن و نقش مهمی که در توسعه ایران دارد، برای من مهم بوده است. به همین دلیل بود که توسعه این منطقه را در قالب کریدور شماره ۱۰ به عنوان یک ایده طراحی کردیم. آخوندی توضیح داد: براساس این طرح ۵ استان را در داخل به یکدیگر متصل می‌کنیم و در گام بعدی با اتصال فراسرزمینی به اروپا و جنوب خلیج‌فارس توسعه کریدور شماره ۱۰ را رقم می‌زنیم.
 این مقام مسئول به موقعیت خاص و مهم کردستان در مسیر توسعه کریدور شماره ۱۰ اشاره کرد و گفت: به راحتی می‌توانیم این کریدور را تا مدیترانه ادامه دهیم. هم‌اکنون ریل ما تا نقده آماده شده است و وقتی به سنندج برسد، می‌تواند تا کردستان عراق ادامه داشته باشد و از این طریق خط ریلی این کریدور نیز کامل شود. وی ادامه داد: بیشترین منابع آب در این منطقه قرار دارد و ۱۷ درصد جمعیت کشور در کریدور شماره ۱۰ قرار دارد. بنابراین با توجه و توسعه این منطقه توسعه توریسم نیز اتفاق می‌افتد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه حمل‌ونقل این منطقه فقط راهی نیست و ریل و هوا را نیز شامل می‌شود، گفت: نهایتا باید راه و ریل را به دریا متصل کنیم و این منطقه را به سمت توسعه فرامرزی ببریم. آخوندی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم بتوانیم زیرساخت حمل ونقل هوایی را در این منطقه توسعه دهیم، گفت: فرودگاه سنندج و سقز نقش مهمی در منطقه دارند و باید به فرودگاه‌های پیرامون خود متصل شوند و این مهم در برنامه اصلی من است. وی به سفر خود با ناوگان ATR به سنندج اشاره کرد و گفت: خرید هواپیماهای ATR با این هدف انجام شد که فرودگاه‌های کوچک‌تر نیز به نسبت فرودگاه‌های بزرگ‌تر فعال شود.
رونق فرودگاه‌های کوچک با ناوگان ATR امکان‌پذیر است و ما تنها با خرید این هواپیماها می‌توانستیم پروازهای کوچک را برقرار کنیم و کار را برای سفر تجار، گردشگران و دانشگاهیان آسان‌ سازیم. آخوندی با اعلام اینکه تا ۳ هفته دیگر پروازهای تهران- سنندج با این هواپیماها برقرار می‌شود، گفت: به ایران‌ایر دستور دادم از فرودگاه سنندج به مناطق فرامرزی هرچه سریع‌تر پرواز دایر شود تا ما بتوانیم ارتباط این منطقه با پیرامون آن را برقرار و سنندج را به شبکه فرامرزی متصل کنیم.
 وی همچنین به گسترش شبکه ریلی در این منطقه اشاره کرد و گفت: اتصال همدان به سنندج برای ما بسیار مهم است. البته ۶۰ درصد پیشرفت کار در بخش زیرساخت داشته‌ایم و عملیات ریل‌گذاری در ۴ قطعه ادامه دارد. وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه در سال ۹۶ اتصال ۵ مرکز استان را در اولویت قرار دادیم، گفت: سنندج در گام بعدی به عنوان ۵ مرکز دوم اتصال ریلی انتخاب خواهد شد.
آخوندی با بیان اینکه پروژه‌های در حال اجرا در استان بسیار سنگین است، گفت: رقم نهایی کردن عملیات پروژه قطار همدان به سنندج رقم بزرگی است که نهایتا امیدوار هستم با وجود همه تنگناهای مالی تعهدات خود را برای کردستان عملی کنم و شاهد رفاه و امنیت بیشتر مردم این منطقه باشم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.