صفحه اصلی / کارخانجات خوراک دام با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند

کارخانجات خوراک دام با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حسین کیهانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵۰ کارخانه خوراک دام با ظرفیت اسمی ۱۶ میلیون تن در کشور وجود دارد که برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، اما به دلیل اقتصاد حاکم بر صنعت دام و طیور این کارخانجات ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.
وی، صنعت خوراک آماده را جزو صنایع استراتژیک و مهم برشمرد و افزود: جایگاه و سهم این صنعت در صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان بسیار بالاست.
در ادامه این نشست، مهدی مسعودی، قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک، دام طیور و آبزیان ایران نیز تامین غذای سالم را رسالت اصلی و راهبردی برگزاری همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران عنوان کرد و افزود: ارتباط خوراک دام، طیور و آبزیان با بهداشت و سلامت انسان تنگاتنگ است و ما در این همایش بین المللی به دنبال این هستیم که این ارتباط را بیشتر کنیم.
وی با بیان اینکه سومین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران که قرار است از ۲۸ تا ۳۰ مرداد ماه با حضور ۱۸ کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی در تهران برگزار شود، اضافه کرد: تا کنون حضور ۵۰ محقق از ۱۸ کشور دنیا برای شرکت در این همایش قطعی شده است. امسال سازمان دامپزشکی، سازمان نظام مهندسی و اتحادیه کارخانجات برای برگزاری این همایش با ما همکاری خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.