صفحه اصلی / شناخت فرصتها عامل موفقیت من بوده است

شناخت فرصتها عامل موفقیت من بوده است

اصغر نبیل در روز دهم اردیبهشت ۱۳۴۴ در شهر یزد در خانواده­ای فرهنگی متولد شد. مادرش معلم و پدرش از کارمندان بانک صادرات بود و ادامه تحصیل فرزندانشان مهم­ترین آرزوی آنان در زندگی بود. وی تحصیلات خود را در تنها مدرسه ملی شهر خود (مدرسه تعلیمات اسلامی رمضانی) آغاز نموده و کار و فعالیت اجتماعی و اقتصادی را از نوجوانی آغاز و همزمان با تحصیل در دبیرستان و دانشگاه ادامه داد. وی فعالیت اصلی زندگی خود را بر تعامل با مردم و خصوصا فعالیت در حوزه گردشگری استوار نمود اگرچه گاهی در کارهای کشاورزی و صنعتی و تجارت نیز فعالیت داشت.­ وی درخصوص فعالیت تولیدی خود توضیحات ذیل را عنوان نموده است:

در حال حاضر کارآفرین حوزه خدمات، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت مشیر یزد و مدیر عامل هتل باغ مشیرالممالک و فعال در عرصه هتلداری و گردشگری، از موسسین شرکت مشیر یزد، شرکت باغ جهانی دولت آباد، شرکت گروه گردشگری ایرمان کویر، شرکت گروه هتل های زنجیره ای و مراکز تجاری مارکوپولو و شرکت گروه هتل های آریا و مجموعه توریستی پذیرایی باغ نمیر تفت (صدری) می باشم که دانش آموخته رشته علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی جهانگردی همین دانشگاه بوده و دارای مدارک عالی از موسسات مختلف در رشته های مدیریت اجرایی گردشگری و نیز مدیریت هتلداری از دانشگاه surrey , strathclyde هستم.

مدیریت هتل صفاییه یزد، مدیریت هتل پارسیان آزادی یزد، عضو هیئت مدیره گروه هتل های آریا و نایب رئیس گروه هتل های مارکوپولو، کارشناس رسمی دادگستری و مشارکت در اداره هتل ۵ ستاره چمران شیراز، هتل های زنبق یزد، هتل زیبای ۴ ستاره نیکان بافق و مشارکت در اداره چند هتل در مشهد و چندین مرکز گردشگری از جمله فعالیت­های من می­باشد. همچنین ریاست جامعه هتلداران به مدت ۱۰ سال، مدرس هتلداری در سازمان حج و زیارت، مدیریت ثابت کاروان حج، ریاست کارگروه ویژه گردشگری کانون کارآفرینان استان، عضو هیئت امنای کانون کارآفرینان استان یزد، عضو هیئت فنی مراکز مشاوره و اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان و نیز تدریس در دانشکده علمی- کاربردی میراث فرهنگی از جمله فعالیت های اجتماعی است که با علاقه وافر به انجام آنها مشغول هستم.

همه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که انجام داده ام در راستای تحقق آرزوهای کودکیم یعنی کار با مردم و خدمت به آنها و ارتباط مستقیم با انسانها به جای کار با ابزار و ماشین آلات بوده است.

سالها در بنیاد جانبازان افتخار خدمت به عزیزان جانباز را در بخش مدیریت اجتماعی در زمینه های گردشگری داشتم و در سال ۱۳۷۳ اولین تجربه را در زمینه هتلداری با مدیریت هتل صفاییه یزد بدست آوردم طبیعی است در آن زمان پس از پایان جنگ تحمیلی وآغاز ورود گردشگران به کشور، هتل ها در سطح خوبی قرار نداشت بدین جهت دوره های آموزشی خوبی توسط موسسه آموزشی بنیاد با حضور اساتید خارجی از دانشگاه های surrey , strathclyde و سازمان جهانی توریست برگزار گردید که خوشبختانه با حضور در این دوره ها و کسب رتبه برتر و در ادامه آن بازدید و تکمیل دوره آموزشی در کشور اسپانیا مقدمات حضور من در عرصه گردشگری فراهم شد.

پس از ۵ سال مدیریت هتل صفاییه، مدیریت هتل پارسیان آزادی یزد را بر عهده گرفتم. با توجه به تجربه موفقی که در این دو مجموعه داشتم و با توجه به نیاز کشور به هتل های خاص و سنتی این ایده که می توان باغ و کاروانسراهای قدیمی را به هتل های جذاب تبدیل کرد باعث شد با دوستان قدیمی شرکتی را تاسیس نمودیم و در اولین اقدام یک باغ قدیمی که مخروبه ای بیش نبود را خریداری کرده و آن را به هتلی زیبا و منحصر بفرد تبدیل کردیم که با برند هتل باغ مشیرالممالک فعال شد و هم­اکنون از آن به عنوان اولین هتل باغ ایرانی یاد می شود که در صورت تکمیل فازهای بعدی در نوع خودش در دنیا بی نظیر خواهد بود. در ادامه فعالیت در راستای سیاست های تدوین شده شرکت، که حفظ میراث گرانبهای ایران اسلامی می­باشد اقدام به مرمت باغ نمیر تفت کرده و خوشبختانه علی رغم مشکلات پیش رو مجموعه باغ نمیر یا صدری تفت در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ در فاز اول به بهره برداری رسید و مورد اقبال همگانی قرار گرفت.

مجموعه هتل باغ مشیرالممالک در سطح فعلی دارای ۹۳ باب اتاق، ۴ باب سالن اجتماعات و رستوران، مجموعه ورزشی و سالن ماساژ، کافی شاپ و چایخانه و دیگر امکانات هتل های تاپ دنیا می باشد. طرح توسعه این هتل شامل مجموعه حمام سنتی منحصربفرد و نیز افزایش ۴۵ باب اتاق در حال انجام بوده و %۵۰ پیشرفت کار داشته است. همچنین مجموعه باغ نمیر تفت در این مرحله در سطح رستوران فعالیت خوبی داشته و دارای تعدادی سوئیت vip است و در ادامه فعالیت، سطح اقامتی و پذیرایی مجموعه را گسترش خواهیم داد. در طول ۲۰ سال فعالیت در صنعت گردشگری خانواده، همسر، دوستان و شرکای بسیار عزیزم همواره یار و یاورم بودند.

موفقیت های به دست آمده:

۱-     منتخب کارآفرین برتر کشوری در سال ۱۳۸۵ و دریافت لوح و تندیس مربوطه از رییس جمهور وقت

۲-     کسب عنوان

"International award golden eagle for prestige and quality Europe"

در سال ۲۰۱۰

۳- دریافت تندیس دومین جشنواره برند گردشگری

۴-دریافت تندیس برترین محصولات غذایی و خدمات رستوران ها


۵-دریافت تندیس همایش تجلیل از خادمان ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نوروز ۸۸

۶-دریافت تندیس معرفی فرهیختگان صنعت گردشگری و صنایع دستی کشور در نخستین همایش سراسری و نمایشگاه تخصصی سوغات ملی ایران از شرکت مادر تخصصی ایرانگردی – جهانگردی

۷-دریافت گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان از سازمان صنعت، معدن و تجارت

۸- کسب لوح تقدیر از سی و ششمین دوره

International award for tourist, hotel and catering industry (New millenium award) Madrid Spain

در سال ۲۰۱۱

۹-کارآفرین برتر استانی در سال ۱۳۹۳

۱۰-مشارکت فعال در سومین مجمع جهانی مدیریت موسسه فرهنگی هنری عرفان

۱۱-دیپلم افتخار جشنواره برترین های صنعت گردشگری ایران سال

۱۲-مشارکت فعال در هفتمین نمایشگاه تخصصی دام- طیور- آبزیان- کشاورزی – ماشین آلات

۱۳-دریافت تقدیرنامه به عنوان یکی از واحد های منتخب کشوری در همایش استانداردهای کیفی محصولات غذایی و خدمات رستوران ها

۱۴-دریافت تقدیر نامه از سازمان ملل متحد

۱۵-دریافت تقدیرنامه از جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی

۱۶-کسب رتبه اول در میان هتل های استان یزد در سایت معتبرTripadvisor  و دریافت تقدیرنامه

۱۷-دریافت لوح تقدیر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی جهت احیا و مرمت باغ صدری تفت

این افتخارات و موفقیت ها را مرهون لطف خداوندمتعال می­دانم که توانستم فعالیت در حوزه احیاء باغ های ایرانی که کاری پر ریسک و همراه با خطر ورشکستگی بود را ادامه دهم.

توصیه ام برای جوانان این است که ثروت همیشه جایی نیست که همگان می­پندارند و شناخت این فرصت­ها از الطاف خداوند است چنانکه هم اکنون در چند باغ متروکه اما زیبا و ارزشمند که توسط شرکت مشیر احیاء گردیده است بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار و فعالیت می باشند.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با ایلنا درباره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.