صفحه اصلی / قیمت گوشت گوسفند، تقاضا برای گوشت گوساله را افزایش داد

قیمت گوشت گوسفند، تقاضا برای گوشت گوساله را افزایش داد

 آن را بعد از یک سال ثبات حدود ۲ هزار تومان افزایش داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی خندان در گفت و گو  افزود: با توجه به کمبود علوفه دامی و همچنین کاهش قدرت خرید مردم لازم است دستگاه های مسئول همچون وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام حمایت های ویژه از دامداران داشته باشند.
وی ادامه داد: پس از گذشت یک سال از ثبات قیمت گوشت گوساله در تهران طی دو روز گذشته حدود ۲ هزار تومان بر قیمت این محصول افزوده شده است.
خندان اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله زنده ۱۴ هزار تومان از دامداران خریداری می شود که با احتساب هزینه های کشتارگاه، حمل و نقل و توزیع بهای هر کیلوگرم لاشه گوساله ۲۸ هزار تومان خواهد بود.
وی گفت: همچنین بهای هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون استخوان در قصابی ها ۴۳ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد اما قیمت آن در فروشگاه های زنجیره ای به صورت بسته بندی شده اندکی بیشتر است.
خندان در ادامه از احتمال نوسان قیمت گوشت قرمز در روزهای آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر اخباری مبنی بر صادرات غیررسمی یا قاچاق گوشت قرمز از مرزهای کشور و حضور پررنگ دلالان در این بخش شنیده می شود که لازم است مسئولان ذیربط اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام می تواند در راستای نظارت بر تامین علوفه به نرخ دولتی و به میزان کافی به دامداران اقدام کند و با حمایت های منطقی از دامداران از خروج دام به صورت قاچاق از کشور جلوگیری کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.