صفحه اصلی / تکذیب گران‌فروشی توسط فروشنگان مرغ

تکذیب گران‌فروشی توسط فروشنگان مرغ

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو، در رابطه با موضوع قیمت تمام شده مرغ در بازار اظهار کرد: این که برخی مسئولان در وزارت کشاورزی گفته‌اند قیمت مرغ ۵۰۰۰ تومان است کاملا اشتباه است. ۵۰۰۰ تومان قیمت تمام شده مرغ تولید شده برای مرغ داران است.
وی افزود: مرغدار مرغ را با قیمت ۵۶۰۰ تومان به کشتارگاه می فروشد. بعد از کشتار ۲۷ درصد مرغ تبدیل به ضایعات می شود که پا، سر و روده مرغ محسوب می شود. مرغ گرم داخل مغازه که خریداری می شود ۲۷ درصد مرغی که به کشتارگاه فروخته شده، است و بخش روده و اضافات آن برداشته می شود.
یوسف خانی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما اگر بخواهیم قیمت تمام شده مرغ گرم را حساب کنیم بالغ بر ۸ هزار تومان می شود. مرغ با هزینه های حمل از مرغداری به کشتارگاه، هزینه های کشتار مرغ، هزینه حمل از کشتارگاه تا مراکز صنفی و فروش برای اتحادیه ها ۸۰۰۰ تومان تمام می شود.
وی عنوان کرد: ما ۸۰۰۰ تومان را به خاطر گران بودن و قدرت خرید مردم با همان مبلغ عرضه می کنیم تا فشاری به مردم وارد نشود. از سود ۱۰ درصدی خرده فروشی هم تنها ۸ درصد را لحاظ می کنیم و مرغ با قیمت ۸۶۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه می شود.
رییس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان گفت: قیمت امروز مرغ هم همین مبلغ ۸۶۰۰ تومان است که در حال حاضر ۱۰ روز است که ثابت مانده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.